02 Αυγούστου, 2020

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ 0W-20 ΣΤΟΥΣ TSI (+EVO) ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ - ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑ



Ξέρουμε ότι θα ανοίξουμε τους ασκούς του αιόλου αλλά εμείς αυτό που πρέπει τεκμηριωμένα να πούμε, θα το πούμε. Αρκετοί ιδιοκτήτες Octavia, Fabia, Scala, Kamig με τους κινητήρες 1.0 TSI (τρικύλινρο) και 1.5 TSI evo διαμαρτύρονται ότι οι κινητήρες τους καίνε λάδια...και μάλιστα πολλά !!! Και ναι καίνε, δεν λένε ψέματα. Γιατί καίνε όμως ;;; Ποιος φταίει ; Το εργοστάσιο ; Ρητά και κατηγορηματικά σας λέμε πως ΌΧΙ δεν φταίει το εργοστάσιο ούτε ο κινητήρας. Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι με όσο
πιο απλά λόγια μπορούμε, για να το κατανοήσουν και όσοι δεν ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, απλά αγόρασαν ένα αυτοκίνητο για να κάνουν τη δουλειά τους.

Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI έχει βραβευτεί ως ένας από τους καλύτερους κινητήρες παγκοσμίως, και ναι μέχρι στιγμής επίσημα εδώ στο club δεν έχει έρθει καμία καταγγελία για κινητήρα που έσπασε. Αυτό λέει πολλά. Μην ξεχνάμε άλωστε πως αυτός ο κινητήρας δουλεύει σχεδόν 4 χρόνια τώρα σε διάφορα μοντέλα και δεν έχει κάνει κιχ. Ο 1.5 TSI evo καλός και δυνατός, στην αρχή είχε βγάλει κάποια θεματάκια (παιδικές ασθένειες) σε θέμα συγχρονισμού με το σασμάν, τα οποία όμως λύθηκαν. Σαν κινητήρας δεν έχει βγάλει ζημιές.

Ξαφνικά το τελευταίο 8μηνο αρκετοί φωνάζουν πως τα αμάξια καίνε λάδια ! Αυτό άρχισε να γίνεται γιατί κάποιοι άρχισαν να βάζουν λάδι 0w-20. Tόσα χρόνια στους κινητήρες αυτούς βάζουν 5w-30 και δεν έκαναν κιχ. Ποιος πανέξυπνος σύστησε και για την Ελλάδα το 0w-20 να του δώσουμε συγχαρητήρια και να μας κάνει καλή τιμή στα λάδια γιατί ένα 4λιτρο το θέλουμε Αθήνα - Θεσσαλονίκη (χιούμορ).

Πόσοι έχετε διαβάσει το βιβλιαράκι με τις οδηγίες ;;; Τις σελίδες 162,163, 164 τις έχετε διαβάσει αναλυτικά ;;;

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ

Κατ αρχήν όπως λέει και το βιβλίο στα πρώτα 5.000 χιλιόμετρα είναι φυσιολογικό να κάψει λίγα λάδια. Όντως αυτό ισχύει για όλους τους κινητήρες όχι μόνο τους TSI.


Στους βενζινοκινητήρες δίνει 2 προδιαγραφές. την vw 504.00 και την vw 508. Η το λάδι 5w-30 ή το λάδι 0w-20, αναλόγως σε πια χώρα είσαι και τη χρήση κάνεις στο αμάξι σου, ο κινητήρας σου παίρνει και τους 2 τύπους λαδιών.

VW 504.00 ACEA C3 δηλαδή το λάδι 5w-30 ( το οποίο συνιστούμε και εμείς)





VW 508 δηλαδή το λάδι 0w-20 το οποίο δεν συνιστούμε για την Ελλάδα.

Το λιπαντικό 0w-20 είναι ένα λιπαντικό πολύ ψιλό, λεπτό και δεν κάνει για τις υψηλές θερμοκρασίες που έχει η χώρα μας. Λόγω της λεπτότητας και των θερμοκρασιών γι αυτό το καίει. Αρκεί να σκεφτείτε πως 0w-20 βάζανε σε κάποια ιαπωνικά υβριδικά και σε ορισμένα αγωνιστικά παλαιότερα. Δεν νομίζουμε να κάνετε αγωνιστική χρήση στο ΙΧ σας...εκτός αυτού κυρίως τις θερμές μέρες η σε ταξίδι όταν το ζορίσετε θα δείτε την θερμοκρασία λαδιού να έχει πάρει την ανηφόρα. Τόσο λεπτά λάδια βάζουν στις βόρειες χώρες που εκεί το χειμώνα έχει πολύ κρύο.



Τι βάζει το εργοστάσιο ;;;

Ας γελάσουμε λίγο...το εργοστάσιο λόγω της μαζικής παραγωγής (και εμπορικών συμφωνιών) βάζει έναν τύπο. Στην αρχή έβαζαν 5w-30 και από τις αρχές του 2020 (με επιφύλαξη η ημερομηνία) βάζουν στους βενζινοκινητήρες 0w-20. Δεν θα κάτσουν να βάλουν 5 w-30 μόνο και μόνο για την Ελλάδα...Παράδειγμα: Οι παλιοί Skodαιοι θυμάστε με τι θερμοστάτες ερχόντουσαν στην Ελλάδα τα target-favorit-felicia. 88 βαθμούς. Έκαιγαν φλάτζα μέχρι να πεις καλορίζικο το καινούργιο αμάξι, και όλοι στην πρώτη επίσκεψη στο συνεργείο άλλαζαν θερμοστάτη. Το ίδιο γίνεται και με τα λάστιχα...βάζουν έναν τύπο (με όποια εταιρεία έχουν την καλύτερη εμπορική συμφωνία). Δεν θα κάτσουν να ασχοληθούν σε πια χώρα έχει χιόνια, σε πια έχει πολλές βροχές κλπ κλπ...


Καίει λάδια θα τους πάω δικαστικώς

Εδώ γελάει κάθε πικραμένος γιατί πολύ πολύ απλά κανείς δεν έχει διαβάσει το βιβλίο οδηγιών στις προδιαγραφές (σελίδες 162,163,164 είναι σχεδόν για το 80% των μοντέλων). Το βιβλίο του κατασκευαστή λέει ξεκάθαρα και τους 2 τύπους λαδιών που μπορείς να βάλεις στο αμάξι σου και να είσαι εντός προδιαγραφών. Άρα αν βάζεις 0w-20 και είναι λαδιέρα και δικαστικώς να τους πας...θα τους κλ@σεις το γκιώνη (έτσι το λέμε στην Αρκαδία). Είναι καθαρά θέμα του συνεργείου κατά πόσο έχει τη γνώση να συστήσει το σωστό λιπαντικό. Το λέει και το βιβλίο άλλωστε. Συνεπώς κάποιοι δεν είναι άμοιροι ευθυνών.

Υ.Γ. Στα 160 ευρώ που είναι η χρέωση για αλλαγή λαδιών έιναι μέσα και οι βίδες που ξεχνάνε να βάλουν στις ποδιές ; Έχει παρατηρηθεί σε 2-3 αμάξια του club να ψάχνουμε βίδες μετά...!


1 σχόλιο :

  1. δεν ξερω τι λετε αλλα σε αυτο το θεμα των λαδιων η vw δεν μας τα λεει καλα .Κατοχος τωρα Kodiaq και παλαιοτερα passat 2.0 diesel 4x4 καθε 1000-1500 χιλ εβαζα περιπου 800γρ εως 1λιτ και οταν παραπονεθηκα στην αντιπροσωπεια μιας και ηταν αυτοκινητο 33000+ το 2007 μου ειπαν οτι ειναι φυσιολογικο και να ρωτησω τους ταξιτζηδες .Εχω αλλαξει ολες τις εταιριες μιας και αλλαζω συνηθως καθε 2-3 χρονια με ταυτοχρονα 2 αυτοκινητα στην οικογενεια και σχεδον ποτε δεν εχω προσθεσει λαδια σε κανενα αυτοκινητο αλλης μαρκας .Τωρα με το Kodiaq βενζινη τα πραγματα ειναι σαφως καλυτερα μιας και στην αλλαγη των 15000χιλ εχει χασει περιπου 500-700γρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Όλα τα νέα άρθρα τώρα στο email σας

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η Πανελλαδική παρουσίαση H NEA OCTAVIA

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

CITIGOᵉiV by skodaclub.com.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

CITIGOᵉiV test on road