12 Ιανουαρίου, 2018

ΚΑΘΕ ΠΟΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΚΑΔΕΝΑ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ


Η καδένα χρονισμού αποτελεί ένα απο τα πιο σοβαρά μηχανικά μέρη του κινητήρα μας εφ’οσον ο κινητήρας μας φέρει αλυσίδα και όχι ιμάντα και αυτό γιατί έχει να κάνει με τον χρονισμό του κινητήρα ή καλύτερα με την πλήρη λειτουργία ενός τετράχρονου κινητήρα αφού συγχρονίζει το άνοιγμα και κλείσιμο των βαλβίδων με την άνοδο/κάθοδο των εμβόλων ενώ ο ψεκασμός έρχεται να συμπληρώσει τους 4 χρόνους ενός τετράχρονου κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Πότε πρέπει να αλλάξουμε την καδένα χρονισμού ?

Η καδένα χρονισμού δεν έχει διάρκεια ζωής και ούτε καθιστά μέρος της προγραμματισμένης συντήρησης οπότε αν ο μηχανικός σας πει οτι αλλάζεται κάθε 100.000 χιλιόμετρα τότε πιθανόν να μην είναι γνώστης των πραγμάτων ή έχει έλλειψη χρημάτων και θέλει να γεμίσει την τσέπη του.

Η Καδένα αλλάζει ΜΟΝΟ όταν χαλαρώσει και εμφανίζει συγκεκριμένες αρυθμίες στον κινητήρα με αποτέλεσμα να εμφανίζει κάποιες βλάβες “κλειδί” στην υπόθεση που γνωρίζουν τεχνικοί που έχουνε εκπαιδευτεί στην συγκεκριμένη μάρκα / μοντέλο  που συνήθως θα βρείς στην αντιπροσωπεία η σε κάποιο συνεργείο με οργάνωση που παρακολουθεί την εξέλιξη ( τεχνική κατάρτιση ) και όχι στο συνεργείο της γειτονιάς που μπορεί να είναι καλός άνθρωπος αλλά δεν μπορεί να παρακολουθήσει τεχνικά σεμινάρια λόγω δαπάνης.

Επίσης η καδένα μπορεί να προκαλέσει θόρυβο σε κρύα λειτουργία είτε γιατί το λάδι είναι κρύο και δεν προλαβαίνει να λιπάνει τον τεντοτήρα της καδένας και ίσως να ακούγεται το πρωί που βάζουμε εμπρός τον κινητήρα για μερικά δευτερόλεπτα ή και περισσότερα και αυτό έχει να κάνει με το λιπαντικό που χρησιμοποιούμε .Δεν πρέπει να ξεχνάμε το φίλτρο λαδιού που μπορεί να προκαλέσει ακόμη και μείωση της πίεσης λαδιού καθώς η ιστορία δείχνει οτι μια κακή παρτίδα / ποιότητα φίλτρου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στην καδένα αλλά και σε άλλα μηχανικά σύνολα του κινητήρα !

ΣΥΜΒΟΥΛΗ

Να αλλάζεται τακτικά τα λάδια του κινητήρα και το φίλτρο λαδιού. Να προτιμάτε γνήσιο φίλτρο λαδιού και καλής ποιότητας λιπαντικά σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και μόνο.


4 σχόλια :

  1. Χρήσιμες πληροφορίες. Μπράβο σας συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω ένα 1.6tdi rapid έχει 70.000χλμ πότε αλλάζει ιμάντα χρονισμού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πάντως έκανα ρεκτιφιε μηχανής σε fabia μέσα στην skoda και άλλαξα και καδένα.Μετα από 30000 μου είπαν ότι πρέπει να ξανά αλλάξω.Ποιος ευθύνεται για αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγόρασα μεταχειρισμένο Skoda Octavia fsi του 2005 έχει 134000 χιλιόμετρα πότε πρέπει να αλλαχτεί αν δεν έχει αλλαχτεί ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi