ΚΡΟΤΑΛΙΣΜΑ ΚΑΔΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ TSI & ΟΔΗΓΙΑ
Αρκετοί κάτοχοι οχημάτων skoda με κινητήρα tsi, παραπονιούνται για κροτάλισμα στον κινητήρα κατά την εκκίνηση, όταν είναι κρύο το μοτέρ, και συγκεκριμένα αναφέρουν πως για 1 έως 3 δευτερόλεπτα το μοτέρ κάνει σαν πετρελαιοκινητήρας. Αναφορές δεν έχουν γίνει μόνο για τους 1,2 tsi αλλά και για 1,4, 1,8 και 2.0 tsi. Οι
αναφορές για τον θόρυβο λένε πως αυτός ξεκινάει μετά τις 60.000 χιλιόμετρα, λόγο επιμήκυνσης της καδένας χρονισμού, και αρκετοί κάτοχοι άλλαξαν καδένα.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα ? Το πρόβλημα είναι η καδένα ? Με αλλαγή καδένας λύνεται το πρόβλημα ?
Είναι αλήθεια πως το πρόβλημα είναι λίγο πολύπλοκο, και πιο ξεκάθαρα είναι τα πράγματα στον κινητήρα 1,2 tsi CBZ*
Το 2012 βγήκε μία καμπάνια ( διαβάστε την καμπάνια εδώ ) για αλλαγή καδένας σε οχήματα με συγκεκριμένο αριθμό πλαισίου, λόγο επιμήκυνσης. Μετά τις 18/6/2011 έγιναν και οι απαραίτητες αλλαγές στην γραμμή παραγωγής, με ανανεώσεις κωδικών των επιμέρους ανταλλακτικών. Σε ορισμένα οχήματα που ήδη είχαν αλλάξει καδένα το πρόβλημα ξανά παρουσιάστηκε, και διαπιστώθηκε πως αυτό γίνεται λόγο επαναλαμβανόμενου τεντώματος της καδένας λόγο μηχανικής ζημιάς στο κάτω γρανάζι του χρονισμού, από την αρχική καδένα. Όμως και κινητήρες που κατασκευάστηκαν μετά τις 18/6/2011 παρουσίασαν το κροτάλισμα κατά την κρύα εκκίνηση, όμως αυτό δεν προέρχεται από την καδένα, αλλά από μία τσιμούχα, σε άλλο σημείο του κινητήρα. Ήδη στα περισσότερα οχήματα ο έλεγχος και η αλλαγή αυτής της τσιμούχας έχει γίνει, καθώς έχει γίνει και ανανέωση κωδικού του εν λόγο ανταλλακτικού. Για ευνόητους λόγους δεν θα πούμε πια τσιμούχα είναι, και δεν θα δώσουμε καθόλου τεχνικές λεπτομέρειες στην δημοσιότητα. Χαρακτηριστικά μόνο θα αναφέρουμε πως για να γίνει η αλλαγή του κάτω γραναζιού της καδένας, χρειάζονται ειδικά εργαλεία. Σε ορισμένα οχήματα που άλλαξαν καδένα και γρανάζι, και το γρανάζι μπήκε με το "σφυρί" παρουσιάστηκε"στραβοπάτημα" του γραναζιού και προκλήθηκε ζημιά ξανά, και φυσικά δεν αναφερόμαστε σε συνεργεία του δικτύου.
Για το συγκεκριμένο πρόβλημα έχουν βγει οδηγίες, και συγκεκριμένες μετρήσεις που πρέπει να γίνουν, συγκεκριμένοι έλεγχοι σε επιμέρους ανταλλακτικά, συγκεκριμένα βήματα, σύμφωνα με την ημερομηνία κατασκευής του κάθε κινητήρα.
Σε περίπτωση που έχετε κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα στο όχημα σας, εμείς σας συμβουλεύουμε να επισκεφθείτε μόνο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, γιατί το πρόβλημα έχει τρεις διαστάσεις. Έχουν βγει οδηγίες συγκεκριμένες κατά περίπτωση, και έχουν γίνει ανανεώσεις ανταλλακτικών. Σκεφθείτε πως από μια λάθος διάγνωση ή μια λάθος εργασία μπορεί να μπείτε σε περιπέτειες, με κόστος και φθορά του οχήματος σας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΕΔΩ
Καλησπέρα σας!Είμαι κάτοχος ενός Skoda yeti 1.2 tsi και έχω 56000χλμ όλα καθαρά σε αυτοκινητόδρομους και εθνικές οδούς λόγω ότι χρησιμοποιείται ως δεύτερο.Αγορά 12/2010 Παρουσιάζει τελευταία ακριβώς το ίδιο κροτάλισμα που αναφέρεται στο φόρουμ.Εν τέλει σταμάτησε να παίρνει μπροστά και με βοήθεια οδικής το πήγα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο-αντιπροσωπεία Skoda.Τους είπα για την καμπάνια που έχει βγει για τους tsi κινητήρες και μου απάντησαν πως η Skoda δεν έχει εκδώσει για το συγκεκριμένο μοντέλο για το συγκεκριμένο πρόβλημα και πρέπει να το πληρώσω από την τσέπη μου.Είναι δυνατόν εφόσον βγαίνει αυτό το πρόβλημα σε πολλά μοντέλα 1.2 tsi να μην ισχύει η καμπάνια για όλα τα μοντέλα που φορούν αυτόν τον κινητήρα παρά για συγκεκριμένα μόνο;Μπορεί κάποιος να με καθοδηγήσει-συμβουλέψει τι να κάνω;Προτίθεμαι μέχρι mail στην Skoda να στείλω παραπόνων.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και πάρα βοήθεια δέκτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ειπαμε και σε μήνυμα στο facebook του club. Αν δεν εχεις service αντιπροσωπειας δεν μπορει να γινει τιποτα, και ποσο μαλιστα που το συγκεκριμενο δεν ηταν στην καμπανια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σας. Είμαι κάτοχος ενός skoda octavia 1.4tsi μοντέλο 2010. Είχα και εγώ τα γνωστά κροταλίσματα στο ξεκίνημα του κινητήρα αλλά όχι πάντα. Στις 120.000km άναψε κίτρινο λαμπάκι κινητήρα. Πήγα σε ένα διαγνωστικό της γειτονιάς και έσβησε την ένδειξη αλλά μετά από λίγο αυτή ξαναάναψε. Τι πιστεύετε; Είμαι για αλλαγή καδένας χρονισμού;
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το πιστευουμε απλώς...είμαστε σίγουροι. Ξεχείλωσε πολύ. Την αλλάζεις όσο το δυνατόν πιο σύντομα, μην καβαλήσει το γρανάζει, και καρφώσεις το μοτέρ.
ΔιαγραφήΠοιος ο λογος να έχει καδενα δεν ξερω εφοσον αλλαζει τοσο συντομα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα .Ειμαι κατοχος ενος octavia tsi 1.2 Στα ποσα χιλιομετρα πρεπει να αλλαξω ιμαντα χρονισμου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το αμαξι σας ειναι ο 1,2 TSI με καδενα δεν θελει αλλαγη. Αν ειναι ο 1,2 TSI με ιμαντα (2014 και μετα) στις 120.000 χλμ
ΔιαγραφήΚαλησπερα. Εγώ είμαι κάτοχος yeti 1.2 tsi του 2010. Το αυτοκίνητο έχει 84χιλ χλμ και μου κανει αυτο το κροταλισμα στην αρχη με παγωμένο κινητήρα. Στον πιο πανω απαντήσατε οτι δεν αλλάζει η καδενα. Τελικά επισκευάζεται ή απαιτείται νέα,αν εχει επιμυκηνθει;
ΔιαγραφήΚαλησπέρα. Ενδιαφέρομαι για την αγορά ενός Roomster 1.2, υπάρχουν δυο μοτερ με διαφορετικές χαρτογραφήσεις με 86 και 105 άλογα. Εμφανίζεται και στα δυο μοτερ το θέμα με την καδένα; Υπάρχει καποιος κωδικός μοτερ που το εργαστάσιο εχει διορθώσει το πρόβλημα; Δηλαδή για παράδειγμα απο το 2012 και μετά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαρσιτώ
Καλησπέρα, ξέρουμε αν το εργαστάσιο εχει διορθώσει το πρόβλημα απο κάποια χρονιά και μετά; π.χ απο το 2012 και μετά ή υπάρχει κάποιος κωδικός κινητήρα; μιλάω γιατον 1.2tsi,παίζει ρόλο αν είναι με τα 105 ή τα 86 άλογα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Έχω fabia 01-2010 όχι tsi κινητήρα κ το ίδιο πρόβλημα. Άλλαξα καδένα στις 108000 χλμ κ τώρα στις 130000 περίπου πάλι χανει Το χρονισμό τη
ΑπάντησηΔιαγραφής. Μπορείτε να με βοηθήσετε τι να κάνω? Πάλι αλλαγή καδένας? Γρανάζι? Τσιμουχα τι ? Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων...
Ρε παιδιά επειδή στις αντιπροσωπείες θέλουν να πληρώσουμε, πείτε μας, ο θόρυβος 3-4 δευτερόλεπτα με κρύα μηχανή είναι φυσιολογικός ή χρήζει αλλαγής η καδένα ; Η για να αποτελεί πρόβλημα πρέπει να κροταλιζει μόνιμα και να ανάβει λαμπάκι ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω πάλι ρε παιδιά δεν έχω κροτάλισμα… Μόνο μετά απο μαρσάρισμα ακούω ένα σύρσιμο όταν αφήσω το γκάζι… τι φάση; Μόνο σε μένα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ αν μπορείτε να με ενημερώσετε. Είμαι κάτοχος scoda octavia 1400 tsi και το κόστος αλλαγής καδένας μόνο εργασία στα 200 ευρώ. Το θεωρώ υπερβολικό έχει αλλάξει κάποιος με παρόμοια χρήματα? Τα υλικά είναι δικά μου.
ΑπάντησηΔιαγραφή