16 Δεκεμβρίου, 2015

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ SKODA & ΓΥΡΙΣΜΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ

Στις μέρες μας που το ταμείον είναι μείον, ο κόσμος στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου λόγω του πολύ μικρότερου κόστος σε σύγκριση με τα καινούργια..αλλά και λόγο ότι όσοι έχουν ακόμα μετρητά κοιτάζουν να τα εκμεταλλευτούν για παν ενδεχόμενο. Η αγορά ενός μεταχειρισμένου όμως απαιτεί πολύ
προσοχή. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πωλητές, προσπαθούν να κρύψουν στοιχεία που θα μπορούσαν να μειώσουν την αξία του αυτοκινήτου τους, και ναι μην γελιόμαστε τα περισσότερα μεταχειρισμένα μετά το 2008 περίπου είναι κατασχεμένα, leasing ή rent a car, και αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης που πάλευε 5 χρόνια να το ξεχρεώσει δεν θα μπει στην διαδικασία να ξαναμπεί στο λούκι των δόσεων και ειδικά με τέτοια οικονομική κρίση.
Ένα κλασικό φαινόμενο είναι το γύρισμα των πραγματικών χιλιομέτρων. Έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περισσότερο αλλά και ιδιώτες παρόλο που είναι παράνομο προβαίνουν στο "πείραγμα" του κοντέρ, ώστε να εμφανίζονται αρκετά ή πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά. Έτσι προσδοκούν σε καλύτερη τιμή.
Το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον αμερικάνικο οργανισμό National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), περισσότερα από 450.000 οχήματα πωλούνται με αλλαγμένες χιλιομετρικές ενδείξεις στα κοντέρ τους στις ΗΠΑ.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν σαν υποψήφιοι αγοραστές; Εμείς θα γράψουμε μόνον σε ότι αφορά τα οχήματα Skoda.
-Aφού βρούμε το όχημα που μας αρέσει, ρωτάμε αν είναι δεκτός ο έλεγχος σε αντιπροσωπεία, σε αντιπροσωπεία της αρεσκείας μας, όχι σε συνοικιακό συνεργείο ή σε συνεργείο του πωλητή. Η αντιπροσωπεία έχει μηχανικούς, ηλεκτρολόγους και φανοποιούς και μπορούν να κάνουν πλήρη έλεγχο.

Με μια πρώτη ματιά:

- Κοιτάμε εξωτερικά για διαφορές στο χρώμα, και αν πχ οι αποστάσεις φτερό-καπό ή πόρτα είναι σωστές και έχουν ίδιες αποστάσεις.
-Ελέγχουμε επίσης στο εσωτερικό και εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου για τυχόν ίχνη χρώματος από μη καλή μόνωση σε περίπτωση που βάφτηκε.Τα σημεία αυτά είναι τα λάστιχα και οι μεντεσέδες στις πόρτες.

- Κοιτάμε την φθορά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σημεία που χρησιμοποιούνται από τον οδηγό περισσότερο όπως τιμόνι, κάθισμα, χειρόφρενο, μοκέτα-πατάκια, πεντάλ, η φθορά να είναι ανάλογη/αντίστοιχη των χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί.


-Ζητάμε το βιβλίο service και σε πια συνεργεία έχει σφραγιστεί, προσοχή μεγάλη στην δικαιολογία το βιβλίο συντήρησης "χάθηκε" ή είναι πολύ ομοιόμορφο σαν να συμπληρώθηκε σε μία μέρα...
αν υπάρχει, συγκρίνουμε τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που αναγράφονται στο βιβλίο συντήρησης με αυτά του κοντέρ. (προσοχή για οχήματα skoda μετά το 2012 ισχύει ηλεκτρονικό βιβλίο service)


- Ελέγχουμε αν έχουν γίνει όλα τα service στην ώρα τους, και τι εργασίες έχουν γίνει και φυσικά πάντα ρωτάμε αν έχουν αλλαχτεί οι ιμάντες (στα μοντέλα που είναι με ιμάντα)
-Ελέγχουμε το DOT των ελαστικών, μην ξεχνάτε πως λάστιχα άνω των 3 ετών θέλουν αλλαγή.

-Ελέγχουμε σε τι κατάσταση είναι οι δισκόπλακες. Υπό κανονικές συνθήκες οι δισκόπλακες αλλάζονται στα ΙΧ περίπου στις 100.000 έως 120.000 χιλιόμετρα, οπότε μπορείτε να δείτε αν συμβαδίζει με τα χιλιόμετρα που αναγράφονται.



Πρέπει να προσέξουμε επίσης την νέα μόδα που επικρατεί "το ντύσιμο" του τιμονιού με δερμάτινο κάλυμμα για να καλυφθεί η φθορά...Ειδικά στα Skoda μόνο τα Laurin & Clement είχαν δερμάτινο, το γνωστό τριάκτινο RS, και κάποια elegance.

Εάν κάνετε μόνοι σας αυτόν τον έλεγχο και είναι εντάξει, τότε προχωρήστε στο δεύτερο βήμα που είναι ο έλεγχος σε αντιπροσωπεία.


Γιατί επιμένουμε σε αντιπροσωπεία ?

Καταρχάς θα δουν στο διαγνωστικό αν είναι γυρισμένα τα χιλιόμετρα. Αυτό φαίνεται (αναλόγως πόσο γάτος είναι ο ηλεκτρολόγος) από 3 διαφορετικά σημεία στο διαγνωστικό. Το 1 είναι το καντράν. Τα υπόλοιπα για ευνόητους λόγους δεν θα τα αναφέρουμε.

Αναλόγως το μοντέλο Skoda και τον κινητήρα ξέρουν τα ευπαθή σημεία του κάθε μοντέλου και θα ελέγξουν τον κινητήρα, σασμάν και ξέρουν ακριβώς τι προβλήματα βγάζει το μοντέλο.

θα τσεκάρουν αν έχουν γίνει όλες οι καμπάνιες και οι αναβαθμίσεις η αν εκκρεμεί κάποια καμπάνια ή ανάκληση.

Οι φανοποιοί ξέρουν ακριβώς τις ραφές στα ράμφη του μοντέλου, μπορούν με βεβαιότητα να δουν αν έχει τρακαριστεί αλλά ξέρουν και τους γνήσιους κωδικούς των παρμπρίζ (ναι και από εκεί μπορεί να βγει λαβράκι)

Τέλος με έναν έλεγχο στην αντιπροσωπεία μπορείτε να βρείτε όλο το ιστορικό του οχήματος σε περίπτωση που τα service έχουν γίνει στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο.





0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi