03 Ιουλίου, 2013

ΤΑ  HΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ OCTAVIA

ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΗΜΕΡΑ ΚΟΙΝΟΥ


Την Δευτέρα 1η Ιουλίου έγινε η επίσημη παρουσίαση της νέας Octavia στην Ελλάδα, στον Αστέρα Βουλιαγμένης. Η νέα Octavia, ξεκινά την εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά. Είναι γεγονός πως για πρώτη φορά ένα μοντέλο της Skoda εξοπλίζεται με μία σειρά από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε ότι αφορά το θέμα άνεσης και ασφάλειας. Το Skoda club Πελοποννήσου εξασφάλισε και θα έχει την
ιδιαίτερη τιμή και χαρά, να την οδηγήσει και να μάθει τα πάντα για την νέα Octavia στις 14 Ιουλίου, στην Αρχαία Επίδαυρο, όπου θα γίνει το επίσημο summer event, ημέρα κοινού για όλους τους φίλους, και τα μέλη του club μας, σε έναν ιδιαίτερο πολιτιστικό τόπο της πατρίδας μας, την Αρχαία Επίδαυρο. Το Summer event απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να γνωρίσουν την νέα Octavia και το Skoda Club Πελοποννήσου. Η πρόσκληση είναι ανοιχτή για όλους, ανεξαρτήτου μάρκας αυτοκινήτου.
Με στόχο να θέσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων και να διατηρήσει το γνωστό "value for money" η νέα Octavia θα ξεκινά με την έκδοση 1.2 TSI (105 PS) στις 15.990€ ενώ η 1.6 TDI (105 PS) με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (99 g/km CO2) κάτω από 17.990€ (τιμές με απόσυρση).
Θα υπάρχουν 3 εκδόσεις εξοπλισμού η Active,η Ambition και η Elegance. Μηχανικά θα εξοπλίζεται με κινητήρες 1.4TSI (140 PS), 1.8 TSI (180 PS), 2.0 RS (220 PS που θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβρη) 1.6 TDI (105 PS) και 2.0TDI (150 PS). Τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις θα σας τις πούμε στις 14 Ιουλίου που θα ταξιδέψουμε και θα την οδηγήσουμε. Η νέα Octavia είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, χαρακτηριστικά να σας πούμε πως στην επίσημη παρουσίαση θα είναι μαζί μας και το τεχνικό τμήμα της Skoda Interauto για να μας αναλύσει όλα τα καλούδια και τα συστήματα ! Ας δούμε μερικά από τα tech lights της νέας Octavia.

Παθητική ασφάλεια
Πρόσφατα απέσπασε 5 αστέρια από τον Euro NCAP, και προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο παθητικής ασφάλειας για την καλύτερη δυνατή προστασία του οδηγού όσο και των επιβατών μιας και διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου γονάτων οδηγού !). Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και την συνδρομή της τεχνολογία "θερμής διαμόρφωσης ατσαλιού" οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιώσουν την δυσκαμψία του πλαισίου κατά 25% . Παράλληλα συντελέστηκε η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 102kg.

Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi Collision Braking System)
Το σύστημα αυτό αναλαμβάνει την αυτόματη ενεργοποίηση φρένων μετά από πρόσκρουση με στόχο την αποφυγή επιπρόσθετων συγκρούσεων και ενεργοποιείται όταν κατά την πρόσκρουση
ενεργοποιείται τουλάχιστον ένας  αερόσακος. Μέσω του ESC (Electronic Stability Control), επιβραδύνει το αυτοκίνητο (0,6g) μέχρι να επιτευχθεί ταχύτητα 10 km/h. Ταυτόχρονα, το ESC επεμβαίνει ώστε να διορθώσει την οποιαδήποτε υπερστροφή. Τα φώτα φρένων ανάβουν αυτόματα, ενώ όταν ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο αναβοσβήνουν  αυτόματα και τα προειδοποιητικά φώτα στάσης (αλάρμ).Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή επιπρόσθετων συγκρούσεων μετά από αυτήν όπου ο οδηγός έχει χάσει προσωρινά τον έλεγχο του αυτοκινήτου.Κάτι αντίστοιχο που είχε η προηγούμενη γενιά της Octavia με τα "φρένα πανικού" αλλά τώρα η τεχνολογία εξελίχθηκε.

Σύστημα προφόρτισης κυκλώματος φρένων (Prefill System)
Το σύστημα αυτό αναλαμβάνει την προετοιμασία του κυκλώματος πέδησης για άμεση ενεργοποίηση πριν από ενδεχόμενη πρόσκρουση όταν ο οδηγός απότομα απελευθερώσει το πεντάλ γκαζιού. Το
σύστημα Prefill προετοιμάζει το κύκλωμα πέδησης, από την υδραυλική μονάδα ως και τα τακάκια φρένων, για ακαριαία ενεργοποίηση φρεναρίσματος. Μέσω της ακαριαίας ενεργοποίησης φρεναρίσματος όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ φρένου μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού όσο και η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Activity Assistant)
Ένα έξυπνο ηλεκτρονικό σύστημα που μειώνει την πιθανότητα ατυχήματος που οφείλεται σε
μειωμένη ικανότητα οδήγησης του οδηγού λόγω κόπωσης. Ενεργοποιείται από τους αισθητήρες της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης τιμονιού μεταδίδοντας συνεχώς πληροφορίες για τη συχνότητα και το είδος των κινήσεων του οδηγού. Τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με - το συνολικό οδηγικό τρόπο του οδηγού στη βάση της προηγούμενης περιόδου,- τα αποθηκευμένα στοιχεία στην κεντρική μονάδα που στοιχειοθετούν μειωμένη ικανότητα/υπνηλία. Όταν στοιχειοθετείται μειωμένη ικανότητα οδήγησης/υπνηλία, τότε ο οδηγός ενημερώνεται από ηχητικό σήμα 5 δευτερολέπτων και στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών την γνωστή Maxi Dot, και απεικονίζεται το μήνυμα «Take a break!». Το αποτέλεσμα είναι η μείωση πιθανότητας σύγκρουσης ή εκτροπής από το δρόμο.Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν το μήνυμα αυτό θα αναγράφεται στα ελληνικά, αν και κανονικά για τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελλάδα θα πρέπει οι ενδείξεις να είναι στα ελληνικά.

Σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Lane Assistant)
Το ηλεκτρονικό σύστημα διατηρεί αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός της λωρίδας
κυκλοφορίας του. Ενεργοποιείται όταν ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής  πορείας -φλας- και κινείται με ταχύτητα άνω των 65 km/h. Αρχικά το σύστημα  επεμβαίνει στο τιμόνι και ενεργοποιεί ελαφρά  κίνησή του αντίθετη με την πορεία εκτροπής λωρίδας.Εδώ γενάτε το ερώτημα..τι θα γίνεται στους επαρχιακούς δρόμους που οι διαγραμμίσεις είναι ξεθωριασμένες...αλλά και στο παλιό εθνικό οδικό δίκτυο...

Η ένταση της αντίθετης κίνησης του τιμονιού καθώς και αυτή καθ’ εαυτή η λειτουργία του  Lane Assistant ρυθμίζεται από το σύστημα  MIB (multimedia) του αυτοκινήτου. Σε δεύτερη φάση και στην περίπτωση που η λωρίδα κυκλοφορίας ορίζεται και από τις δύο πλευρές με γραμμές (είτε διακοπτόμενες είτε συνεχόμενες), το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός των γραμμών εφόσον ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής πορείας (φλας). Το αποτέλεσμα είναι η ακούσια αλλαγή πορείας και συνεπαγόμενη αποφυγή πρόσκρουσης.

Σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition)
Το σύστημα αυτό επαναλαμβάνει την ύπαρξη οδικής σήμανσης,τα σήματα δηλαδή, απεικονίζοντας την στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών -Maxi Dot-. Ενεργοποιείται μέσω της κάμερας πολλαπλών
λειτουργιών όπου αναγνωρίζονται οι οδικές σημάνσεις-τα όρια ταχύτητας, την απαγόρευση προσπέρασης, την λήξη προηγούμενων σημάτων κτλ.
Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών σαρώνει το χώρο 50 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητα 30 καρέ το δευτερόλεπτο και στην περίπτωση ύπαρξης οδικής σήμανσης η εικόνα συγκρίνεται με τα προαποθηκευμένα σήματα της βάσης δεδομένων. Σε περίπτωση ταύτισης, το σήμα απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη Maxi Dot και στο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης (navigation), εφόσον το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με αυτό.

Σύστημα προστασίας επιβατών (Crew Protect Assistant)
Προετοιμάζει το χώρο του οδηγού και του συνοδηγού για πιθανή σύγκρουση. Ενεργοποιείται από την αξιολόγηση των δεδομένων που η κεντρική μονάδα ελέγχου λαμβάνει από τους διάφορους
αισθητήρες, και συγκρίνοντάς τα με προκαθορισμένες τιμές και τον τρόπο οδήγησης του οδηγού. Επεμβαίνει όταν η κεντρική μονάδα αναγνωρίσει- φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, - πλευρική επιτάχυνση αντίστροφη από τη γωνία του τιμονιού- μεγάλη ταχύτητα απελευθέρωσης πεντάλ γκαζιού. Τότε τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας, κλείνει τα ηλεκτρικά  παράθυρα αφήνοντας περιθώριο 5,5 εκ., κλείνει τελείως την ηλιοροφή, εφόσον αυτή είναι ανοικτή.

Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου σύγκρουσης (Front Assistant)
Προειδοποιεί για κίνδυνο σύγκρουσης ή επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο για μείωση των συνεπειών από την σύγκρουση (ταχύτητα αυτοκινήτου > 30 km/h),ή ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο (ταχύτητα αυτοκινήτου < 30km/h). Ενεργοποιείται μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται
στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, πίσω από τις γρίλιες εισαγωγής αέρα. Ο αισθητήρας ελέγχει το χώρο μπροστά από το αυτοκίνητο και με τη χρήση προκαθορισμένων αλγορίθμων αναγνωρίζει αντικείμενα ή αυτοκίνητα που αποτελούν πιθανούς κινδύνους. Στην περίπτωση αυτή και ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου προβαίνει.

Σύστημα έξυπνης υποβοήθησης φώτων (Intelligent Light Assist)
Πρόκειται για ένα σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης/ενεργοποίησης της μεγάλης σκάλας των φώτων. Ενεργοποιείται κατά την νυκτερινή οδήγηση, τοποθετείτε τον διακόπτη φώτων στην θέση
AUTO και επιλέγετε την υψηλή σκάλα φώτων. Η ψηλή σκάλα φώτων παραμένει ενεργοποιημένη για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση. Απλά απενεργοποιείται αυτόματα όταν:
-αναγνωρισθεί ένα αντίθετα διερχόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
-αναγνωρισθεί ένα προπορευόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
-αναγνωρισθεί επαρκώς φωτιζόμενος χώρος
-η ταχύτητα αυτοκινήτου μειωθεί κάτω από τα 30km/h
-αναγνωρισθεί ομίχλη
Το αποτέλεσμα είναι η ασφαλής και άνετη οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να επέμβει χειροκίνητα στην αλλαγή σκάλας φώτων.
Περισσότερα και αναλυτικότερα θα σας πούμε στις 14 Ιουλίου μετά την επίσημη παρουσίαση και την οδηγική μας γνωριμία με την νέα Octavia. Όσοι μπορείτε και έχετε την δυνατότητα σας περιμένουμε !
(πηγή skodamediaportal,caroto.gr)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr