FABIA S2000: ΟΛΑ ΟΣΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ TO ΓΝΗΣΙΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ SKODA MOTORSPORT - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - SERVICE - ΑΣΦΑΛΕΙΑ - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Πολλοί από εμάς βλέπουμε στους αγώνες τα εργοστασιακά αγωνιστικά, με τις φοβερές επιδόσεις τους, ιπποδύναμη, ήχο κινητήρων κι ένα στόλο τεχνικών να τα συνοδεύει, και πολλά άλλα πράγματα που για εμάς είναι παντελώς άγνωστα. Ήρθε η ώρα λοιπόν να μάθουμε, να πάρουμε μια εικόνα γι αυτά τα θηρία της Skoda Motorsport, και μάλιστα από ένα τέτοιο θηρίο που βρίσκεται σε ελληνικά χέρια. Ο κ.Χρήστος Χρηστακίδης ο Μετρ της Grecotechnica
Preparation μαζί με το εκπληκτικό επιτελείο του, που έχουν αναλάβει την τεχνική προετοιμασία και υποστήριξη της Fabia S2000 μας έλυσαν πολλές απορίες και μας διαφώτισαν σε πράγματα που για εμάς ήταν τελείως άγνωστα.
Η πανέμορφη Fabia S2000
Το κόσμημα του ελληνικού motorsport, αυτή η πανέμορφη Fabia S2000 ανήκει στον κ.Γίαννη Νομικό. Στο δεξί bucket κάθεται συνοδηγός ο κ.Μιχάλης Πατρικούσης, και αποτελούν ένα από τα πιο αγαπητά πληρώματα καθώς και οι δυο τους είναι δυο υπέροχοι άνθρωποι. Λόγο φόρτου εργασίας του κ.Νομικού οι εμφανίσεις της fabia S2000 είναι επιλεκτικές, άλλα όταν εμφανίζεται προκαλεί δέος και θαυμασμό και καμαρώνεις που ένα τέτοιο κόσμημα είναι στους ελληνικούς αγώνες.
Η «Αρκούδα»
Η Fabia S2000 παραγγέλθηκε στην Skoda Motorsport στα τέλη του 2014 από τον Γιάννη Νομικό και ήρθε στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου του 2015. Είναι η προτελευταία Fabia S2000 που κατασκευάστηκε ποτέ από την εργοστασιακή Skoda Motorsport. Το παρατσούκλι που της έβγαλαν οι μηχανικοί της Skoda Motorsport ήταν «Αρκούδα» γιατί πίστευαν πως ήταν η τελευταία. Μάλιστα η κατασκευή της καθυστέρησε μια βδομάδα γιατί δεν υπήρχε έτοιμο ταμπλό και χρειάστηκε να ξαναφτιάξουν καινούργιο. Φτιαγμένη πάνω σε ολοκαίνουργιο σασί, σχεδόν τα περισσότερα πράγματα που έχουν μπει πάνω στο αμάξι είναι από το εργοστασιακό Fabia S2000 της Skoda Motorsport. Γι αυτό και παραμένουν ακόμα τα γνήσια χρώματα και διακριτικά της Skoda Motorsport. Το αυτοκίνητο είναι ακριβώς όπως παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη της.
Τεχνικά
Ο κινητήρας του είναι 2.000 κυβικά, αποδίδει σχεδόν 290 hp στις 8.500 στροφές, τελική 170 χλμ. 4χ4, 6άρι σειριακό και βάρος 1200kg σύμφωνα με τον κανονισμό της FIA.
Τα ηλεκτρονικά είναι της Magneti marelli, και μαζί με το αυτοκίνητο παραδόθηκαν τα manual, κάποια set up, αλλά και το διαγνωστικό, το οποίο αντιστοιχεί μόνο σε αυτό το Fabia S2000. Το κάθε Fabia S2000 έχει ένα μοναδιαίο διαγνωστικό. Eπίσης δόθηκαν και κάποια ειδικά εργαλεία για το συγκεκριμένο μοντέλο. Εκτός αυτού, η ομάδα της Grecotechnica Preparation είναι πάντα σε «ανοιχτή γραμμή» με την Skoda Motorsport για θέματα after sales και τεχνικά, καθώς η Skoda δίνει μεγάλη σημασία στους πελάτες της Skoda Motorsport.
Αν έχετε προσέξει ανάμεσα στα δύο bucket καθίσματα υπάρχει μια κονσόλα με διάφορους διακόπτες και κουμπιά, και πιο μπροστά η οθόνη. Εκεί ο οδηγός και ο συνοδηγός βλέπουν τα πάντα !! Και λέγοντας τα πάντα εννοούμε, θερμοκρασία λαδιού, πιέσεις, θερμοκρασία κινητήρα, στροφές κινητήρα, και χίλια άλλα δύο, και φυσικά εκεί βλέπουν αν το αμάξι βγάλει κάποιο σφάλμα ή πρόβλημα, καθώς η fabia S2000 έχει σύστημα αυτοδιάγνωσης, και ανά πάσα ώρα ξέρει το πλήρωμα τι συμβαίνει.Από την κονσόλα ανάμεσα στα δύο καθίσματα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει mode (racing ή απλή), και να κάνει διάφορες ρυθμίσεις με τα κουμπιά.
Όπως είπαμε η Fabia S2000 είναι 4χ4 και τα διαφορικά της είναι κοπλαρισμένα. Με ειδικό εργαλείο μπορούν να ρυθμιστούν στο πόσο % θέλουμε να παίζουν ! Και τα δύο διαφορικά είναι ψυχώμενα, το μπροστινό με το ψυκτικό υγρό και το πίσω αεριζόμενο.
Όπως όλοι θα έχετε δει σε διάφορα βίντεο οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πολύ γρήγορα σχεδόν μόνο με ένα άγγιγμα. Οι αλλαγές γίνονται χωρίς το πάτημα του συμπλέκτη και με το άγγιγμα πάνω ή κάτω (ανέβασμα-κατέβασμα)...ναι αλλά δεν χαλάει το σασμάν ; Όχι..όταν ο οδηγός ακουμπάει το χέρι, με το που «αισθάνεται» ο αισθητήρας ότι πάει να γίνει τράβηγμα του λεβιέ, αυτομάτος ο εγκέφαλος κόβει αβανς και γκάζι και κουμπώνει η ταχύτητα.( το γράψαμε όσο πιο απλά γίνεται ). Ουσιαστικά ο δίσκος και ο συμπλέκτης χρησιμεύουν μόνο για την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Aπό καύσιμο η fabia S2000 πέρνει το ειδικό αγωνιστικό καύσιμο.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Πριν από κάθε αγώνα γίνεται μια προετοιμασία στο αγωνιστικό. Το μυστικό για να μην βγάλει βλάβες κατά την διάρκεια του αγώνα είναι η σωστή προετοιμασία. Αλλαγή λαδιών, υγρών φρένων, βαλβολίνες,καθαρισμό φίλτρων,πλήρης έλεγχος όλων των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου, διαγνωστικός έλεγχος. Αναλόγως τον αγώνα ρυθμίζεται και η ανάρτηση όπως βολεύει το πλήρωμα. Τα ελαστικά αλλάζονται ανάλογα με το δείκτη φθοράς. να σημειώσουμε πως η fabia S2000 φοράει λάστιχα Μichelin.
Αν έχετε προσέξει πριν τον αγώνα τα αγωνιστικά είναι πάνω σε τρίποδα και φοράνε ειδικές θερμενόμενες κουβέρτες στα λάστιχα. Η σωστή θερμοκρασία που αποδίδει ένα αγωνιστικό λάστιχο είναι στου 85 βαθμούς. Κατά την διάρκεια του αγώνα, στο 30λεπτο service που λέμε, εκεί όλο το τεχνικό team πέφτει πάνω στο αυτοκίνητο και κάνει έλεγχο. Συσφίξεις, μετρήσεις, διαγνωστικό έλεγχο,ελέγχει τις πιέσεις, φρένα, διορθώνει τυχόν βλάβες ή τυχόν παρατηρήσεις του πληρώματος.
SERVICE
Όταν λέμε service δεν εννοούμε όπως στα δικά μας ΙΧ, μπουζί λάδια φίλτρα. Ο εργοστασιακός κινητήρας, σασμάν διαφορικά, ανάρτηση, ηλεκτρονικά μετά από κάποιες -ώρες- θέλουν rebuild. Δηλαδή ανακατασκευή. Μετά από 1500 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ώρες το μοτέρ βγαίνει και πάει στην Skoda Motorsport ή σε εξωτερικό συνεργάτη και γίνεται rebuild. Το ίδιο γίνεται με τα διαφορικά ο σασμάν κτλ. Αυτό είναι το αναλυτικό Service. Συνήθως η μητρική Skoda Motorsport βγάζει κάποια update για τους κινητήρες και τα ηλεκτρονικά (πρόγραμμα), και ενημερώνει τους πελάτες της Skoda Motorsport.
Αγωνιστικές ώρες ;;;
Ναι. Αν έχετε δει σε βίντεο ο Γ.Νομικός ή οι οδηγοί της Skoda πριν την εκκίνηση του αγώνα στο Start, στην κονσόλα πατάνε κάποια κουμπιά, και όταν τελειώσει η ειδική τα ξαναπατάνε. Εκτός ότι βάζουν την racing mode, πατάνε και το «ηλεκτρονικό κοντέρ» (ας το πούμε έτσι ) για να καταγράφονται οι ώρες, και πότε χρειάζεται rebuild.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Σε ένα τέτοιο αγωνιστικό το πρώτο μέλημα των κατασκευαστών είναι η ασφάλεια. Πέρα από τα Roll bar που είναι εγκεκριμένα από την FIA, η fabia S2000 παρέχει στο πλήρωμα πληθώρα μέτρων ασφαλείας. Αν έχετε προσέξει τα «τζάμια» δεν είναι γυάλινα αλλά από ειδικό πλαστικό (όχι plexiglass) για να είναι ελαφρότερο το όχημα αλλά αν σπάσουν να μην τραυματίσουν το πλήρωμα, αλλά και σε περίπτωση εγκλωβισμού το πλήρωμα να μπορεί εύκολα να βγει. Tα Bucket καθίσματα προσφέρουν την απόλυτη προστασία σε συνδυασμό με τις ζώνες τεσσάρων σημείων, δένουν το πλήρωμα με το αμάξι.Τα καθίσματα και οι ζώνες πρέπει να αλλάζονται κάθε 5 χρόνια. (δείτε το κάθισμα του Γ.Νομικού ποιανού όνομα γράφει !) Πέρα από τον πυροσβεστήρα και τους διακόπτες ασφαλείας που έχει το όχημα, το ίδιο το αμάξι έχει από το εργοστάσιο σύστημα πυρόσβεσης, στην καμπίνα αλλά και στο χώρο του κινητήρα. Σε περίπτωση που αντιληφθούν οι αισθητήρες φωτιά τότε ανοίγει. Αν έχετε παρατηρήσει τα πίσω παράθυρα της Fabia S2000 στο πάνω μέρος έχουν κάποιες «τρύπες». Από την οροφή του αυτοκινήτου και μέσο αεραγωγών εισέρχεται φρέσκος αέρας, και βγαίνει από τα πίσω παράθυρα. Ένα άλλο ξεχωριστό κομμάτι είναι και η επικοινωνία του πληρώματος αναμεταξύ τους αλλά και με το service. Τα κράνη έχουν ενδοσυνεννόηση αλλά και μέσω bluetooth, χωρίς να βγάλει ο Γ.Νομικός ή ο Μ.Πατρικούσης το κράνος μπορούν να καλέσουν από το κινητό, τους τεχνικούς στο service για οτιδήποτε χρειαστεί.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου