ΔΟΚΙΜΗ: ΚΟDIAQ 1.4 TSI 150 PS 4X4 skodaclub.com.gr
Όπως όλοι γνωρίζετε στις 2/3/4 Ιουνίου είχαμε το Kodiaq Tour, όπου διανύσαμε 800 χιλιόμετρα περνώντας από 7 πόλεις. Η αρχή έγινε από την Αθήνα και ακολούθησε ο γύρος της Πελοποννήσου. Πέρα από τις 7 πόλεις και τις 7 συναντήσεις με τα μέλη και τους φίλους μας, έγινε και η πιο αναλυτική δοκιμή αλλά και συγκριτικό, του νέου Kodiaq. Τι να πρωτογράψουμε γι αυτό το υπέροχο αυτοκίνητο....Το Κodiaq της δοκιμής μας ήταν
με τον κινητήρα 1.4 TSI 150 PS 4X4 (μόνιμη) και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, έκδοση Αctive και σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων...! Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τον πλούσιο εξοπλισμό... που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους, Hill Start Assist, LED φώτα, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, αισθητήρες βροχής, φώτων και παρκαρίσματος, φιμέ τζάμια, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και 8 ηχεία, συρόμενα πίσω καθίσματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Το εσωτερικό του είναι πολύ άνετο και ευρύχωρο, μην ξεχνάμε πως είναι 7θέσιο. Η τελευταία σειρά καθισμάτων είναι αναδιπλούμενη και έτσι μεταβάλετε ο χώρος του πορτμπαγκάζ, ενώ η πίσω σειρά έχει την δυνατότητα το κάθισμα να ρυθμίζεται και συρόμενα εμπρός/πίσω. Τα υλικά ταπετσαρίας είναι πολύ καλής ποιότητας, μαλακά πλαστικά, σύγχρονος σχεδιασμός και νέα γραμμή σχεδίασης καθισμάτων τα οποία δεν κουράζουν αλλά προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και άνεση. Η παλέτα των υφασμάτων έχει ανανεωθεί (σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Skoda) με πολύ ωραία ποικιλία χρωμάτων. To ταμπλό είναι νέας σχεδίασης, τα κουμπιά σωστά τοποθετημένα και εύκολα προσβάσιμα στον οδηγό και έχουμε δύο ντουλαπάκια στο ταμπλό, και μάλιστα ευρύχωρα. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι στο σημείο που είναι η πλαφονιέρα έχει κουμπί «sos», «info»,«οδική βοήθεια» σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης μέσω του Skoda Connect, το οποίο αποτελείται από τρία πακέτα υπηρεσιών. Το πακέτο Infotainment Online παρέχει εντελώς νέα συστήματα πληροφόρησης και πλοήγησης. Tο Care Connect σας επιτρέπει να ελέγχετε ορισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου με το smartphone σας (Απομακρυσμένη πρόσβαση) και παρέχει μια σύνδεση στον συνεργάτη service της επιλογής σας (προληπτικές υπηρεσίες). Η τρίτη υπηρεσία, ένα θεμελιώδες τμήμα του ŠKODA Connect, είναι η κλήση έκτακτης ανάγκης. Ο διζωνικός κλιματισμός είναι αποτελεσματικός, και ψύχει/θερμαίνει την μεγάλη καμπίνα πολύ γρήγορα, και πολλά άλλα tips καθώς το Kodiaq έχει πάνω ότι πιο σύγχρονο έχει να δείξει η Skoda. Μέχρι και λαμπάκι πάνω από το αλεξήλιο όταν ανοίξεις το καθρεφτάκι ! (οι κυρίες και δεσποινίδες σίγουρα θα το λατρέψουν ). Και κάτι πολύ σημαντικό που μπαίνει για πρώτη φορά σε Skoda είναι το ειδικό πλαστικό προστατευτικό κατά το άνοιγμα των θυρών, να μην χτυπάνε σε τοίχους ή στα διπλανά παρκαρισμένα οχήματα. (we love it)
Το παρατσούκλι του νέου Kodiaq είναι "υπερυψωμένη Superb" και σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Ο κινητήρας των 1.4 κυβικών TSI με 150 PS και μόνιμη τετρακίνηση σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κινούν πολύ άνετα και ξεκούραστα το Kodiaq. Και δύναμη έχει και νεύρο. Ειδικά στις ανηφόρες τόσο στην εθνική οδό όσο και στον Ταΰγετο μας το απέδειξε. Το τιμόνι του υπάκουο, ακούραστα φρένα, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, και εξαιρετικά οικονομικός κινητήρας σε καύσιμο. Το σασμάν του καλό, σαφές με την 5η και 6η σχέση να είναι λίγο πιο μακριές όπως πρέπει. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων κάτι το οποίο το καθιστά πολύ οικονομικό και μας το απέδειξε και στην πράξη. Το αυτοκίνητο το παραλάβαμε φουλαρισμένο, με αυτονομία 640 χιλιόμετρα. Το οδηγήσαμε δύο οδηγοί με διαφορετικό πόδι, και σε όλες τις ρυθμίσεις, ( eco, normal,sport, individual ). Ξεκινώντας από την Αθήνα, με συνθήκες πόλης (μποτιλιάρισμα, φανάρια, κίνηση) έπειτα εθνική οδό, επαρχιακούς δρόμους κτλ, στην Πάτρα είχε αυτονομία 120 χιλιόμετρα, εκεί προληπτικά βάλαμε 20 ευρώ και συνεχίσαμε για την επόμενη συνάντηση και επιστροφή Αθήνα. Να τονίσουμε ότι, δεν το οδηγήσαμε οικονομικά, αλλά σε όλες τις συνθήκες. Πραγματικά μας εξέπληξε με την οικονομία του στο καύσιμο. Στην εθνική οδό ταξιδεύει με εκπληκτική σταθερότητα, χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, χωρίς θορύβους στην καμπίνα επιβατών και δεν καταλαβαίνεις ότι είσαι σε SUV...
Το γεγονός ότι είναι ψηλό ( SUV) δεν σημαίνει ότι υστερεί σε κρατήματα ! Θέλοντας να έχουμε πλήρη εικόνα κάναμε ένα συγκριτικό με την Octavia 1.6 ΤDI 4X4 για να δούμε διαφορές, μπασίματα σε στροφές κτλ...Σας το λέμε με βεβαιότητα ότι το Kodiaq παρόλο το ύψος του έχει φοβερά κρατήματα, και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και στο θέμα αυτό.(τα βίντεο μιλάνε από μόνα τους)
Οι σχεδιαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και όντως το Kodiaq είναι το απόλυτο value for money. Πιστεύουμε πως οι ανταγωνιστές του θα τα βρουν λίγο σκούρα απέναντι του, και μην ξεχνάμε την αρχική τιμή πώλησης που ξεκινάει από 22.000 ευρώ.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου