ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

οχημάτων (ΚΤΕΟ) θα αναγράφεται ολόκληρο το ιστορικό ελέγχων μαζί με τα διανυθέντα χιλιόμετρα την εκάστοτε ημερομηνία των ελέγχων!
Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Μεταφορών εκτιμά πως θα σταματήσει η μάστιγα του γυρίσματος των χιλιομέτρων τουλάχιστον στην εγχώρια αγορά καθώς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα υπάρχει σχετική οδηγία από την ΕΕ ώστε μέχρι το 2020 όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται στα κράτη-μέλη να είναι online συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να μπορούν μεταξύ τους να έχουν πρόσβαση σε παλαιότερους ελέγχους που έχει πραγματοποιήσει κάποιο όχημα στα κράτη-μέλη.

Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η αναγραφή όλου του ιστορικού των ελέγχων των οχημάτων μαζί με την αναγραφή των χιλιομέτρων τις ημερομηνίες ελέγχου θα ανοίξει τον «Ασκό του Αιόλου».
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο Enikonomia.gr: «Αν πραγματικά αναγραφούν στο Δελτίο ΚΤΕΟ των οχημάτων όλο το ιστορικό των ελέγχων μαζί με τα χιλιόμετρα τότε θα «κλάψει» η μισή Ελλάδα καθώς η υπόλοιπη χώρα θα «κλάψει» όταν επιτευχθεί η διασύνδεση μεταξύ των ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρχικά η κατάσταση θα είναι εκρηκτική καθώς όσοι διαπιστώσουν ότι έπεσαν θύματα απάτης θα στραφούν εναντίον των εμπόρων ή των ιδιωτών απ’ όπου και προμηθεύτηκαν τα αυτοκίνητα. Η συνέχεια βέβαια θα γραφεί στα δικαστήρια».

Επίσης σημαντική μείωση αναμένεται να καταγράψουν και οι τιμές των αυτοκινήτων στις δημοπρασίες που πραγματοποιούν τράπεζες και εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης καθώς κανείς από τους συμμετέχοντες, τόσο εκείνοι που εκποιούν όσο και εκείνοι που αποκτούν τα αυτοκίνητα, δεν θα μπορούν να γυρίζουν χιλιόμετρα στα εγχώρια αυτοκίνητα καθώς θα φαίνεται όλο το ιστορικό ελέγχων στα ΚΤΕΟ με τα χιλιόμετρα που ανέγραφαν στις ημερομηνίες ελέγχων.
Το πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Μεταφορών έχει να κάνει με το γεγονός πως από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία τότε υπάρχει ο κίνδυνος να δηλώνουν κατά την διάρκεια ελέγχου ΚΤΕΟ στο δελτίο χαμηλότερα χιλιόμετρα από εκείνα που έχει διανύσει πραγματικά κάποιο όχημα αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, αν διαπιστωθεί πως συμβαίνει κάτι τέτοιο μέσω διασταύρωσης στοιχείων από εξουσιοδοτημένα συνεργεία τότε τα πρόστιμα θα είναι πολύ υψηλά…
Online διασύνδεση ΚΤΕΟ στην ΕΕ από το 2020

Παράλληλα μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται ενώ της ΕΕ να μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει τα οχήματα σε όλα τα κράτη-μέλη.
Επίσης η Κομισιόν θίγει και το πολύ σοβαρό θέμα της οδικής ασφάλειας καθώς επισημαίνει πως η παραποίηση χιλιομέτρων οδηγεί σε εσφαλμένη αξιολόγηση της καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την Οδηγία 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 3ης Απριλίου στο άρθρο 25 αναγρέφεται χαρακτηριστικά: «Η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θεωρείται ως αδίκημα που επισύρει κυρώσεις, δεδομένου ότι η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων μπορεί να έχει εσφαλμένη αξιολόγηση καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορίας. Η καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων στο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου και η πρόσβαση του ελεγκτή στις πληροφορίες αυτές θα πρέπει να διευκολύνει την ανίχνευση παραποίησης του μετρητή ή της παρέμβασης. Η Επιτροπή θα πρέπει να ελέγχει την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους μετρητές διανυθέντων χιλιομέτρων, μεταξύ των Αρχών των κρατών-μελών».
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Πηγή: enikonomia
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου