Αστοχια Βολαν 2 μαζων & οδηγια της Skoda
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα βολάν που έχει διαιρεθεί σε δύο κομμάτια (πρωτεύων και δευτερεύων). Το πρωτεύων κομμάτι συνδέεται (βιδώνεται) σταθερά πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα. Το δευτερεύων με το οποίο έρχεται σε επαφή ο δίσκος του σετ συμπλέκτη,συνδέεται με το πρωτεύων μέσω ενός συστήματος καμπύλων ελατηρίων και αποσβεστήρων. Η ανάρτηση του ενός κομματιού πάνω στο άλλο, δίνει την δυνατότητα σε αυτής της τεχνολογίας βολάν, να αποσβένει τις στρεπτικές ταλαντώσεις του στροφαλοφόρου άξονα (ακυκλισμός) ώστε αυτές να μην μεταδίδονται στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αμάξωμα. Το φαινόμενο του ακυκλισμού είναι ιδιαίτερα έντονο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με άμεσο ψεκασμό (πετρελαίου-βενζίνης). Το βολάν 2 μαζών, ως ένας


Τα συμπτώματα της αστοχίας-
μια από τις πρώτες ενδείξεις που φανερώνουν την αστοχία του βολάν 2 μαζών, είναι το πατινάρισμα για μερικά δευτερόλεπτα κατά την εκκίνηση ή μετά το "κατέβασμα" στην πρώτη ταχύτητα. Επίσης ένα άλλο πολύ συχνό φαινόμενο είναι το χαμηλής έντασης κροτάλισμα και έντονοι κραδασμοί κατά την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί. Αυτό το σύμπτωμα σε συνδυασμό με την προβληματική μετάδοση ισχύος (πατινάρισμα,υστέρηση) πιστοποιούν πρόβλημα στο βολάν 2 μαζών. Ειδικά στα SKODA το πρόβλημα είναι έντονο στα ταξί octavia 5 τα 140αρια,στα 1.9 TDI & 1.8T 20V όπου ανά 40.000 χιλιόμετρα άλαζαν όλο το σετ του συμπλέκτη. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε με αλλαγή σε

