Πρόκειται για μία πολύ σημαντική προσθήκη στη γκάμα της SKODA που δεν είχε ενεργή συμμετοχή σε μία κατηγορία που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τα (πολλά) κοινά γνωρίσματα που έχει το Citigo με τα up! και Mii, η τοποθέτηση του μοντέλου αναμένεται να είναι διαφορετική, αφού το VW φιλοδοξεί να παίξει έναν πιο lifestyle ρόλο, το Mii θα κληθεί να αναδείξει το σπορτίφ προφίλ της φίρμας, ενώ το Citigo έχει μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση στο θέμα «αυτοκίνητο» πόλης.
«Simply Clever»
Έτσι αποκαλεί η Skoda τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθεί το Citigo και η οποία το διαφοροποιεί περισσότερο, έναντι των άλλων δύο. Χαρακτηριστικά είναι τα μπροστινά φώτα που πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, ο οποίος καταλήγει σε μία πιο σουλουπωμένη εκδοχή της μάσκας της Skoda. Εξίσου χαρακτηριστική για Skoda είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους, με καθαρές γραμμές στα φώτα και ένα πιο απλοϊκό μοτίβο από αυτό του up! και του Mii που φανερώνει ότι τα φώτα δεν είναι μέρος της πίσω πόρτας, αλλά του αμαξώματος. Με μήκος 3,56 μέτρα και πλάτος 1,64 μέτρα, η συμπαγής αισθητική του Citigo τονίζεται από το μεγάλο μεταξόνιο των 2,42 μέτρων που εξωθεί στα άκρα τους τροχούς και αναδεικνύει την προσπάθεια για βέλτιστη αξιοποίηση του εσωτερικού.
Πρωτοποριακή ασφάλεια
Μαζί με το ABS, τους πλευρικούς (θώρακος – κεφαλής) αερόσακους και τη βάση καθισμάτων Isofix, το Skoda Citigo θα διατίθεται προαιρετικά με ESP σε συνδυασμό με το καινοτόμο σύστημα City Safe Drive. Αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα και μπορεί μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα, αν ο οδηγός δεν πατήσει έγκαιρα φρένο και κριθεί ότι επίκειται σύγκρουση. Το σύστημα City Safe Drive φροντίζει μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Με έμφαση στην οικονομία
Το νέο Skoda Citigo, όπως και τα Mii και up! επωφελούνται μιας νέας γενιάς 3κύλινδρων κινητήρων 1 λίτρου, που στόχο έχουν την ικανή δύναμη, αλλά, κυρίως, την οικονομία. Όσον αφορά στο βενζινοκίνητο μοτέρ, έρχεται με δύο εκδόσεις 60 και 75 ίππων, που καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, ενώ και οι δύο δεν εκπέμπουν πάνω από 97 γρ./χλμ. CO2, εφόσον εξοπλίζονται με το πακέτο Green Tec (Start&Stop, ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης). Έτσι, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,2 και 4,3 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα, μία τιμή που φτάνει τα 4,5 και 4,7 λτ./χλμ. αντίστοιχα για κάθε ιπποδύναμη, χωρίς το πακέτο Green Tec. Αυτό συνεπάγεται ένα ιδιαίτερα μεγάλο range, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Citigo χωράει 35 λίτρα βενζίνης. Λίγο αργότερα, το Citigo θα αρχίσει να διατίθεται και με κινητήρα που καίει φυσικό αέριο και δε μολύνει με περισσότερα από 79 γρ./χλμ. CO2 την ατμόσφαιρα. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου εφοδιάζονται με χειροκίνητο 5άρι ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο, με το τελευταίο να λανσάρεται λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά (2012).
«Έξυπνο» και εσωτερικά
Στο εσωτερικό, η αισθητική του είναι λιτή, αλλά όχι απλοϊκή, αφού η βάση δίνεται στην ευκολία χρήσης και στη σωστή εργονομία. Τα καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και φαρδιά βάση. Εξάλλου και οι χώροι δε θυμίζουν μίνι μοντέλο, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 251 λίτρα, ένα νούμερο που μπορεί να φτάσει τα 951, εφόσον πέσουν οι ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εδώ, σε αντίθεση με τα άλλα δύο μοντέλα της τριάδας, δεν έχει ανακοινωθεί, να υπάρχει σαν εναλλακτική, αποσπώμενο σύστημα infotainment. Ωστόσο, η Skoda κάνει λόγω για έξυπνο σύστημα multimedia, αλλά και για μια θέση για φωτογραφίες, στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και γάντζοι στήριξης αντικειμένων, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο χώρο αποσκευών.
Η άποψή μας
Σε μία περίοδο που τα μικρά αυτοκίνητα θεωρούνται must, τόσο από πλευράς χρηστικότητας, όσο και λόγω οικονομικής λειτουργίας, η τοποθέτηση της Skoda σε αυτήν την κατηγορία κρίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι, από το Citigo δε λείπει τίποτα σε επίπεδο τεχνολογίας και ασφάλειας, ενώ το ιδιαίτερο σχήμα του, του χαρίζει και τη σπιρτάδα που χρειάζονται τα μοντέλα της κατηγορίας για να ξεχωρίσουν.(πηγή www.autotriti.gr)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου