30 Ιουνίου, 2015

ΔΟΚΙΜΗ: OCTAVIA G-TEC 1.4 TSI (ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ)

ΛΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

Το Σαββατοκύριακο 20/21 Ιουνίου με την ευκαιρία του Summer Event του Club μας στο Patras Motor Show είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να δοκιμάσουμε την octavia G-TEC, και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
 Όσον αφορά το αμάξωμα, δεν διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες εκδόσεις της, (TDI & TSI ), παρά μόνο στο γεγονός ότι ο χώρος αποσκευών
υπολείπεται κατά 130 λίτρα, όμως στην πράξη χάνεται μόνο ο διπλός πάτος και ο χώρος αποσκευών παραμένει επίπεδος και λειτουργικός με ωφέλιμο χώρο 460 λίτρα, παραμένοντας τεράστιος. Απουσιάζει η ρεζέρβα αλλά έχει κιτ επισκευής οπότε δεν υφίσταται θέμα. Η ποιότητα και ο πλούσιος εξοπλισμός εξακολουθούν να είναι τα βασικά χαρακτηριστικά. Η μόνη διαφορά είναι στον πίνακα οργάνων όπου φιλοξενούνται οι ενδείξεις για το φυσικό αέριο και για την βενζίνη, και λείπει ο δείκτης της θερμοκρασίας, αλλά μπορούμε να δούμε την θερμοκρασία ( και τις υπόλοιπες θερμοκρασίες) στο μενού της maxi dot οθόνης.
Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής των πέντε ιντσών δίνει την δυνατότητα ο οδηγός να χειρίζεται το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδίου, την επιλογή προγράμματος οδηγικής διάθεσης στο Drive Mode Selection (Normal - Sport - Eco - Individual), και πολλές άλλες λειτουργίες. Κάτω από την οθόνη είναι τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού ο οποίος είναι πολύ ισχυρός. Πολύ θετική εντύπωση μας έκαναν τα 2 μικρά led στην πλαφονιέρα τα οποία φωτίζουν πολύ απαλά την κεντρική κονσόλα χαμηλά στον λεβιέ των ταχυτήτων, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικό ειδικά σε σκοτεινούς δρόμους, προσδίδοντας "χλιδή" στην νέα octavia.
Η 1.4 tsi G-TEC αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, (έχει διαφορετικό καπάκι κεφαλής για να μπουν τα μπεκ φυσικού αερίου ) και χρειάζεται μόλις  10.9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική 195 χλμ./ώρα, και συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό σασμάν. Οι δυο δεξαμενές φυσικού αερίου,παίρνουν επτάμισι κιλά φυσικού αερίου η κάθε μια, υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο παίρνει  50 λίτρα βενζίνης.

on road...

Ο 1.4 tsi σε συνδυασμό με το εξάρι κιβώτιο κινεί άνετα την Octavia, είναι νευρική, παρόλο την γραμμική λειτουργία του κινητήρα, έχει γκάζια να δώσει, δεν σε κρεμάει, είτε καίει φυσικό αέριο είτε βενζίνη, δεν έχουν καμία διαφορά, ίσως μια ελάχιστη που την καταλαβαίνεις αμυδρά. Το διαπιστώσαμε στην Κορίνθου -Πατρών όπου η Octavia  χρειάστηκε να δείξει το νεύρο της. Το ίδιο και στις υψηλές ταχύτητες το όχημα αποδίδει, έχει δύναμη, και το εξάρι σασμάν είναι σωστά ρυθμισμένο, σαφές και αξιόπιστο. Η ποιότητα κύλισης είναι σε υψηλά επίπεδα, τιμόνι και φρένα είναι εξαιρετικά, το έχουμε πει και σε άλλα άρθρα μας ότι η skoda έχει επενδύσει πολύ πάνω σε αυτό το θέμα. Τριγμούς στο εσωτερικό, θορύβους και διάφορα τέτοια δεν ακούσαμε. Να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε σύστημα start/stop και μέσα στην πόλη εξοικονομεί  καύσιμο
Για όσους ρώτησαν τι γίνεται όταν αδειάσει το φυσικό αέριο, αν ελαφρώνει το πίσω μέρος και "ψαρώνει" στις στροφές σας το λέμε κατηγορηματικά, Όχι. Παίρνει μόνο 15 κιλά φυσικό αέριο, και πίσω έχει πολλαπλούς συνδέσμους και όχι ημιάκαμπτο άξονα.

Φυσικό αέριο και οικονομία

Πρέπει όλοι να ξέρουμε πως είναι άλλο πράγμα το φυσικό αέριο από το υγραέριο. Το φυσικό αέριο μετριέται σε κιλά, και λειτουργεί υπό πίεση 200 bar. Η Οctavia G-TEC είναι εργοστασιακή, δεν είναι μετατροπή. (για όσους μας ρωτάτε ) Καίει φυσικό αέριο και όταν αυτό τελειώσει γυρίζει μόνο του, αυτόματα σε βενζίνη, χωρίς να παρέμβει καθόλου ο οδηγός. Φουλάρει με περίπου 15 ευρώ φυσικό αέριο, και ταξιδεύει με μέσο όρο 3.5 κιλά αέριο / 100km, αλλά αυτό εξαρτάται από τον οδηγό και τον τρόπο οδήγησης. Κατά την εναλλαγή φυσικό αέριο σε βενζίνη δεν καταλαβαίνεις διαφορά απόδοσης κινητήρα, και οφείλουμε να ομολογήσουμε πως και μέσα στην πόλη είναι εξίσου οικονομική χάρις το σύστημα start/stop.
Το Σάββατο το όχημα κινήθηκε εντός Αθήνας, σε συνθήκες πόλης, και την Κυριακή ταξιδέψαμε για Πάτρα. Να σημειώσουμε πως στην Κορίνθου - Πατρών δεν το οδηγήσαμε οικονομικά λόγο της κατάστασης του δρόμου, και στον ερχομό γύρισε σε βενζίνη 2-3 χιλιόμετρα πριν το Ξυλόκαστρο..και όλα αυτά μόνο με 15 ευρό φυσικό αέριο, και όχι οικονομική οδήγηση...χρειάζεται λοιπόν να πούμε κάτι άλλο περί οικονομίας ?

Αν θα θέλαμε να αλλάξει κάτι, αυτό θα ήταν να έχει λίγο μεγαλύτερες δεξαμενές φυσικού αερίου να παίρνει 10 κιλά παραπάνω, και φυσικά να υπάρχουν περισσότερα πρατήρια φυσικού αερίου στο οδικό δίκτυο.
Μια συμβουλή για να παίρνει πιο πολλά κιλά το ρεζερβουάρ  είναι να μην εφοδιάζεται το όχημα σας με φυσικό αέριο αν αυτό δεν έχει αδειάσει τελείως, και να προτιμάτε ώρες που δεν έχει πολύ ζέστη γιατί μην ξεχνάμε πως είναι αέριο υπό πίεση.
Όπως μάθαμε εντός του έτους θα ανοίξουν περίπου 15 πρατήρια εφοδιασμού με φυσικό αέριο.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr