18 Ιανουαρίου, 2015

ΔΟΚΙΜΗ: RAPID SPACEBACK TDI DSG



Την Spaceback έκδοση του Skoda Rapid την έχουμε γνωρίσει άλλες δύο φορές μέσα από το club μας. Πριν από μερικές μέρες συμβιώσαμε ένα Σαββατοκύριακο με την dsg έκδοση, με τον diesel 1.600αρι  που αποδίδει 90 PS.

Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν τo Rapid Spaceback είναι ένα ευκολοδήγητο hatchback με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αποτελεσματικά φρένα, πολύ καλά κρατήματα, πολύ καλούς
χώρους για τους επιβάτες και ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, εργονομικά δεν υπάρχουν ενστάσεις, πλην της απουσίας ποτηροθήκης και τασάκι...(είμαστε Ελληνάρες το έχουμε ξαναπεί). 
Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του DSG έχει αλλάξει τα δεδομένα περί αυξημένης κατανάλωσης και χαμηλότερων επιδόσεων σε σχέση µε τα χειροκίνητα. 


Από μοτέρ, παρόλο τα 90 PS ιπποδύναμης υπάρχουν αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές, ενώ το μοτέρ δεν λαχανιάζει στις ψηλές και τα 230 Nm φτάνουν και περισσεύουν προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, με την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 6 lt/100 km (με dsg κιβώτιο). Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι καλή, µε τις αλλαγές να είναι ταχύτατες και να γίνονται τη στιγμή που πρέπει. Αυτό σημαίνει ότι έχεις χαμηλές  στροφές και χαμηλή κατανάλωση στην καθημερινότητα, μέσα στην πόλη αλλά και σε ταξίδι με την επιλογή Drive στο κιβώτιο. Αυτό επιτυγχάνεται γιατί η επιλογή Drive είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε οι αλλαγές να γίνονται στα μέγιστα επιτρεπτά όρια της χαμηλής κατανάλωσης, αλλά και λόγο των 7 σχέσεων που εκμεταλλεύονται στο έπακρο την απόδοση του μοτέρ. Με την επιλογή Sport έχεις πιο άμεση επιτάχυνση, μιας και "κοντένουν" οι σχέσεις και αυξάνονται οι στροφές που γίνονται οι αλλαγές, αλλά έχεις λίγο αυξημένη κατανάλωση, και φυσικά όταν το βάλεις σε σειριακό εκεί πλέον παίζεις όπως θες. Αυτό που μας άρεσε πάρα πολύ ήταν το γεγονός ότι για να αλλάξεις τις επιλογές στο κιβώτιο δεν χρειάζεται να πατήσεις φρένο ή να πάρεις το πόδι από το γκάζι, και το κιβώτιο είναι ταχύτατο και υπάκουο μετατρέποντας το rapid spaceback σε παιχνίδι που σου κάνει όλα τα χατίρια και το οδηγάς ανά πάσα ώρα όπως θες και αναλόγως τα κέφια σου. Τριγμούς ή σκορτσαρίσματα δεν ακούσαμε από το κιβώτιο πράγμα που δείχνει πως τα λάθη του παρελθόντος διορθώθηκαν. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι πως όταν έχεις την επιλογή Drive και είσαι σε ανηφόρα,και πηγαίνεις χαλαρά και το κιβώτιο πρέπει να κάνει κατέβασμα, πρέπει να πέσει στις 1000 στροφές για να κατεβάσει, με αποτέλεσμα να κρεμάει...ενώ άν του δώσεις απότομα γκάζι μέχρι να κάνει το κατέβασμα "κομπίαζει"-"κρεμάει" θα λέγαμε. Βέβαια αυτό είναι λογικό γιατί είναι έτσι ρυθμισμένο εργοστασιακά για να επιτευχθούν χαμηλές καταναλώσεις. Βέβαια αν εξοικειωθείς με το DSG μπορείς να επέμβεις άμεσα με το σειριακό ή το Sport και να μην κόψει καθόλου.    

Οι επιδόσεις δεν έχουν αξιόλογη διαφορά σε σχέση µε το χειροκίνητο 5άρι και πολύ μακρύ κιβώτιο. Με 11,7” για τα 0-100 km/h και 6,4” για τα 80-110 km/h, τα δύο αυτοκίνητα πάνε  μαζί μέχρι τα 0-150 km/h. Μόνο που στην περίπτωση του DSG απλά πατάς το γκάζι και έχεις χαμηλότερη κατανάλωση. 

1.700 ευρώ για DSG ή χειροκίνητο ? 


- σίγουρα τα 1700 ευρώ δεν είναι λίγα αλλά μακροπρόθεσμα θα γίνει απόσβεση γιατί με το dsg έχεις χαμηλότερη κατανάλωση, ειδικά μέσα στην πόλη, και μην γελιόμαστε όσο καλός οδηγός και να είσαι με το χειροκίνητο δεν μπορείς να πετύχεις τέτοιες καταναλώσεις μιας και το χειροκίνητο είναι 5άρι. Εκτός αυτού το dsg σου δίνει τρεις επιλογές οδήγησης, και όσο πιο γρήγορα μάθεις να παίζεις με το κιβώτιο τόσο πιο γρήγορα το αμάξι θα ξεδιπλώσει τις αρετές του, και θα σου κάνει όλα τα κέφια.

Αυτό που παρατηρήσαμε στο μοντέλο της δοκιμής μας ήταν πως τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν ευνοούν την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, ενώ το hill holder βοηθά το ξεκίνημα και σου κάνει την ζωή πιο εύκολη, και πιστεύουμε πως είναι η απόλυτη value for money πρόταση σε αυτόματο και ντίζελ.
Αρνητικά:

 Όπως είχαμε πει και το καλοκαίρι στην δοκιμή του χειροκίνητου spaceback λείπει το διακοσμητικό καπάκι στον κινητήρα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο στα Skoda rapid αλλά και στα αντίστοιχα μοντέλα του group. Συγχαρητήρια σε όποιον σκέφτηκε για να κατεβάσει το κοστολόγιο. Μπράβο... Επίσης δεν έχει "Comfort" δηλαδή να κλείνουν τα τζάμια πατώντας το κουμπί μία φορά. Τα μοντέλα της προηγούμενης δεκαετίας το είχαν. Και τέλος θα το λέμε και θα το φωνάζουμε...λείπει η Ελληνική γλώσσα από το μενού, και δεν αναγνωρίζει και τους τηλεφωνικούς καταλόγους που είναι στα Ελληνικά...βγάζει τετραγωνάκια η maxi dot οθόνη...δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ξέρουμε αγγλικά όταν αγοράζουμε ένα αμάξι με ελληνικές προδιαγραφές..Τα seat αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα. Διορθώστε το, ειδικά τώρα που έρχεται η νέα fabia, αλλιώς μαζί με τα βιβλία οδηγιών δώστε στους αγοραστές και αγγλοελληνικά λεξικά. Δεν είναι τόσο δύσκολο να περαστεί και η ελληνική γλώσσα. 



ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h 11,7”
0-1.000 m 33,4”
80-110 km/h (µε kickdown) 6,4”
100-0 km/h 37,4 m
Τελική Ταχύτητα 182 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
 
 
 



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr