09 Νοεμβρίου, 2012

Αστοχια Βολαν 2 μαζων & οδηγια της Skoda



Όλο και περισσότερα οχήματα στις μέρες μας εφοδιάζονται με σφόνδυλο (βολάν) τεχνολογίας 2 μαζών.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα βολάν που έχει διαιρεθεί σε δύο κομμάτια (πρωτεύων και δευτερεύων). Το πρωτεύων κομμάτι συνδέεται (βιδώνεται) σταθερά πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα. Το δευτερεύων με το οποίο έρχεται σε επαφή ο δίσκος του σετ συμπλέκτη,συνδέεται με το πρωτεύων μέσω ενός συστήματος καμπύλων ελατηρίων και αποσβεστήρων. Η ανάρτηση του ενός κομματιού πάνω στο άλλο, δίνει την δυνατότητα σε αυτής της τεχνολογίας βολάν, να αποσβένει τις στρεπτικές ταλαντώσεις του στροφαλοφόρου άξονα (ακυκλισμός) ώστε αυτές να μην μεταδίδονται στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αμάξωμα. Το φαινόμενο του ακυκλισμού είναι ιδιαίτερα έντονο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με άμεσο ψεκασμό (πετρελαίου-βενζίνης). Το βολάν 2 μαζών, ως ένας μηχανισμός απόσβεσης που υπόκειται σε μεγάλα μηχανικά αλλά και θερμικά φορτία παρουσιάζει φθορά. Συνιστάται μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να αντικαθίσταται μαζί με το σετ του συμπλέκτη.
Τα συμπτώματα της αστοχίας-
μια από τις πρώτες ενδείξεις που φανερώνουν την αστοχία του βολάν 2 μαζών, είναι το πατινάρισμα για μερικά δευτερόλεπτα κατά την εκκίνηση ή μετά το "κατέβασμα" στην πρώτη ταχύτητα. Επίσης ένα άλλο πολύ συχνό φαινόμενο είναι το χαμηλής έντασης κροτάλισμα και έντονοι κραδασμοί κατά την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί. Αυτό το σύμπτωμα σε συνδυασμό με την προβληματική μετάδοση ισχύος (πατινάρισμα,υστέρηση) πιστοποιούν πρόβλημα στο βολάν 2 μαζών. Ειδικά στα SKODA το πρόβλημα είναι έντονο στα ταξί octavia 5 τα 140αρια,στα 1.9 TDI & 1.8T 20V όπου ανά 40.000 χιλιόμετρα άλαζαν όλο το σετ του συμπλέκτη. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε με αλλαγή σε     επανασχεδιασμένο βολάν για να αντέχουν πιο πολύ λόγο της καταπόνησης κατά τις εκκινήσεις, και λόγο των κραδασμών ειδικά στους πετρελαιοκινητήρες. Λόγο του προβλήματος το εργοστάσιο έβγαλε οδηγία για τον τρόπο ελέγχου του βολάν 2 μαζών και σε πιες περιπτώσεις πρέπει να γίνεται η αντικατάσταση του.Οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου, LUK, VALEO & SACHS ήδη έχουν επανασχεδιάσει νέα βολάν, σετ 4 τεμαχίων (πατέντα) για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.Δεν θεωρούμε σκόπιμο να αναφερθούμε σε τεχνικά στοιχεία που αφορούν τους τεχνικούς και στον τρόπο που θα εκτελέσουν την εργασία. Η Skoda μετά από πολλά παράπονα που έγιναν από κατόχους εξέδωσε τη εξής οδηγία για το πως πρέπει να γίνεται ο έλεγχος στα οχήματα της Skoda. Μπορείτε να διαβάσετε τις καμπάνιες και τις οδηγίες της Skoda στο blog μας, στην ενότητα "ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ"

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017 KAROQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Νew Citigo Parking Challenge

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

Νew Citigo Parking challenge