16 Σεπτεμβρίου, 2012




SKODA FAVORIT



Το Skoda Favorit (επίσημος κωδικός εργοστασίου Type 781, εμπορικές ονομασίες Favorit 135 και Favorit 136) ήταν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, που παρήχθη από την Skoda Auto, από τον Αύγουστο του 1987 έως τον Ιούλιο του 1995,..


στην Mladá Boleslav, Vrchlabí της Τσεχίας (πριν την 1-η Ιανουαρίου 1993 τμήμα της τότε ενιαίας Τσεχοσλοβακίας). Με το ίδιο όνομα, μεταξύ του 1936 και του 1941, υπήρξε και ένα άλλο μοντέλο της Škoda και συγκεκριμένα μία μεγάλη και επιβλητική πολυτελής λιμουζίνα υπό τον κωδικό Type 923. Το πιο πρόσφατο Favorit σηματοδότησε την χαρακτηριστική καμπή στην πρόσφατη ιστορία της Skoda, καθώς αντικατέστησε με επιτυχία τα εμφανώς γηρασμένα πλέον Skoda 105 / 120 / 130, έχοντας μεγάλες τεχνολογικές βελτιώσεις και ριζικά πιο σύγχρονη αισθητική από αυτά, ενώ εισήγαγε την διάταξη «κινητήρας μπροστά / εμπρόσθια κίνηση» (κοινώς «όλα εμπρός»), τερματίζοντας το «όλα πίσω». Θεωρείται ως το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο της Škoda που μπόρεσε να σταθεί επάξια απέναντι στον Δυτικό ανταγωνισμό.



Συνολικά παρήχθησαν 783.167 αντίτυπα σειράς Favorit και 219.254 αντίτυπα σειράς Forman, που ήταν η station wagon εκδοχή του Favorit, φτάνοντας μαζί στα 1.002.421 αντίτυπα.



Ωστόσο, το Škoda Favorit χρειάστηκε πολύ χρόνο για να καταφέρει να φτάσει στην αγορά - αν και οι πρώτες μελέτες ξεκίνησαν το 1981 και ο τότε ιδιοκτήτης της Skoda, δηλαδή η κομμουνιστική κυβέρνηση της τότε Τσεχοσλοβακίας, ενέκρινε την εξέλιξη αυτού του νέου αυτοκινήτου με μπροστινή κίνηση το 1982, η πραγματική ανάπτυξη του πρότζεκτ πρακτικώς ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1983. Τότε ακριβώς, η Skoda απευθύνθηκε σε ιταλικούς, κυρίως, σχεδιαστικούς οίκους (που είχαν τότε συγκεντρωθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης), για τον σχεδιασμό του αμαξώματος του νέου αυτοκινήτου.Skoda Favorit cabrio. Αν και στα αρχικά σχέδια της Skoda υπήρχε και μία ανοιχτή εκδοχή αμαξώματος, τελικά η ιδέα αυτή ματαιώθηκε. Ωστόσο, υπήρξαν σπάνιες aftermarket μετατροπές σε cabrio, από ιδιότες.Κατά την εξέλιξη, πάντως, υπήρξαν κάποιες σφοδρές διαφωνίες μεταξύ των αντιπροσώπων της κυβέρνησης και του σχεδιαστή Nuccio Bertone. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε μόλις στα μέσα του 1985 και η μαζική παραγωγή του ξεκίνησε μόλις στα μέσα του 1987. Η πιο θλιβερή συνέπεια αυτής της     διένεξης, ήταν ότι εκτός του 5-πορτου hatchback Škoda 781 (τελική   εμπορική ονομασία Favorit), του 5-πορτου station wagon Škoda 785 (τελική εμπορική ονομασία Forman), του 5-πορτου κλειστού panel van Škoda 786 (τελική εμπορική ονομασία Forman Praktik), του 2-θέσιου οχήματος πολλαπλών χρήσεων με ανοιχτό χώρο φόρτωσης Škoda 787 (αργότερα συγχωνεύθηκε με το pick-up) και του ασθενοφόρου με μακρύτερο μεταξόνιο Škoda 788, σχεδιάστηκαν πλήρως και άλλες 3 εκδοχές, αλλά ποτέ δεν έλαβαν το πράσινο φως για παραγωγή.

Οι εκδόσεις που ακυρώθηκαν ήταν μία 4-πορτη εκδοχή sedan 3 όγκων, με μήκος 4,16 μέτρα (όσο ακριβώς και των Škoda 105 / 120 του 1976 - 1983) και επιπλέον βάρος 200 κιλά, υπό τον κωδικό Škoda 782 (υποψήφιο όνομα Felicia - τελικώς χρησιμοποιήθηκε στον αντικαταστάτη του Favorit, το Škoda Felicia του 1994), ένα 3-πορτο coupé, υπό τον κωδικό Škoda 783 (υποψήφιο όνομα Favorit Coupé) και ένα 3-πορτο 5-θέσιο επαγγελματικό με υψηλότερη οροφή στο πίσω μέρος, υπό τον κωδικό Škoda 784 (υποψήφιο όνομα Savanna). Το136L (αρχικά μη καταλυτικό, από τον Μάρτιο του 1993 απέκτησε υποχρεωτικά πλέον καταλύτη.) Το 135 (μη καταλυτικό) Ήταν η βασική έκδοση εξοπλισμού και το μοναδικό που δεν είχε στάνταρ στροφόμετρο. Διατέθηκε μόνο σε ορισμένες περιφεριακές αγορές, ενώ στην Ελλάδα δεν εισήχθη ποτέ.
 135L (καταλυτικό) 135LS (καταλυτικό) 135LX (καταλυτικό) 135 GLX (καταλυτικό)
Το 1991 η SKODA εξαγοράστηκε από την VW και εντάχτηκε στο VW group. Έτσι το 1993 βγήκε το favorit face lift με 548 σημεία έχει υποστεί βελτιώσεις στο akoda favorit, Έχει αποκτήσει τώρα, σύστημα ψεκασμού bosh monotronic και τριοδικό καταλύτη, εσωτερική ενίσχυση στο εσωτερικό των
θυρών, βελτιωμένο σύστημα φρένων, νέο σύστημα διεύθυνσης και ξύλο στο
ταμπλό. Επίσης  και επτά νέα χρώματα.(πηγή www.territorioscuola.com)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017 KAROQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Νew Citigo Parking Challenge

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

Νew Citigo Parking challenge