18 Οκτωβρίου, 2020

Start-Stop: Οι ζηµιές που προκαλεί και οι αιτίες 

Όλο και περισσότερα οχήµατα βγαίνουν από το εργοστάσιο µε τεχνολογία Start-Stop. Η τεχνολογία χρησιµοποιείται ολοένα και περισσότερο για την αντιµετώπιση και τη µείωση των εκποµπών ρύπων και για την προώθηση οχηµάτων που είναι πιο φιλικά για το περιβάλλον, παρέχοντας παράλληλα ένα οικονοµικό όφελος για τον τελικό χρήστη.

Τα οφέλη για το περιβάλλον και τον ιδιοκτήτη του οχήµατος αποδεικνύονται στην πράξη καθώς το σύστηµα βελτιώνει την οικονοµία καυσίµου κατά 5% έως 7%.

Μέχρι το 2022 αναµένεται ότι τα συστήµατα Start-Stop θα έχουν τοποθετηθεί ως στάνταρ σε πάνω από το 82% των οχηµάτων που πωλούνται στη Δυτική Ευρώπη.

Παρόλο που το σύστηµα Start-Stop παρέχει πολλά οφέλη στο περιβάλλον και στον ιδιοκτήτη του οχήµατος, µπορεί επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες για τα εξαρτήµατα του κινητήρα που είναι κατώτερης ποιότητας και στην απόσβεση των κραδασµών.

Καθώς το όχηµα σταµατάει, ο κινητήρας σβήνει και στη συνέχεια επανεκκινείται µετά από ελάχιστο χρονικό διάστηµα. Αυτή η διαδικασία, αν και µειώνει την κατανάλωση καυσίµου, αυξάνει τις τάσεις καταπόνησης των εξαρτηµάτων, αυξάνοντας τους κραδασµούς που µεταδίδονται σε όλο το µηχανισµό κίνησης των βοηθητικών εξαρτηµάτων µέσω της τροχαλίας του στροφαλοφόρου και καταπονεί τις βάσεις του κινητήρα.

Κατά µέσο όρο, µια συνηθισµένη τροχαλία και βάση του κινητήρα θα πρέπει να αντέχει έως και 50.000 έως 70.000 εκκινήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήµατος. Ωστόσο, κάτω από το σύστηµα Start-Stop, η τροχαλία και η βάση του κινητήρα θα πρέπει να αντέξουν για 500.000 έως 700.000 εκκινήσεις, αυξάνοντας τις δονήσεις που µεταδίδονται στο δεκαπλάσιο βαθµό.

Δονήσεις

Η µελέτη και η ανάπτυξη των βάσεων και των τροχαλιών του κινητήρα ώστε να µπορούν να αντέξουν για έναν πολύ µεγάλο αριθµό εκκινήσεων χωρίς να σπάσουν ή να πάθουν ζηµιά, δηµιουργεί τεράστιες προκλήσεις για τους κατασκευαστές Gates, Corteco κ.λπ.

Η εκτεταµένη έρευνα, η ανάπτυξη και οι δοκιµές που πραγµατοποιούνται από τους γνήσιους κατασκευαστές όπως είναι η Freudenberg καθιστά δυνατή την επίτευξη αυτών των λύσεων.

Τα ανταλλακτικά κατώτερης ποιότητας είναι αντίγραφα των γνήσιων, δεν εκτίθενται σε κανένα από αυτά τα στάδια µελέτης και δοκιµών και εποµένως, δεν µπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των κατασκευαστών των οχηµάτων.

Η τοποθέτηση ενός  «ΝΟ ΝΑΜΕ» ανταλλακτικού σε ένα όχηµα µε σύστηµα Start-Stop µπορεί να θέσει σε κίνδυνο άλλα βοηθητικά εξαρτήµατα που παίρνουν κίνηση από τον κινητήρα µέσω ιµάντα.

Καθώς οι µηχανισµοί ελέγχου των κραδασµών χρησιµοποιούνται για να απορροφούν τους υπερβολικούς κραδασµούς από τη µετάδοση σε παρακείµενα εξαρτήµατα που αλλιώς θα µπορούσαν να πάθουν ζηµιά, είναι επιτακτική η εγκατάσταση προϊόντων ποιότητας που µπορούν να επιτύχουν αποτελεσµατικά την απορρόφηση των κραδασµών και παράλληλα να αντέξουν στον χρόνο.

Οι κραδασµοί συχνά προκύπτουν ως αποτέλεσµα των εξαρτηµάτων που είναι γερασµένα ή των αποσβεστήρων κραδασµών µε κακή ποιότητα.

Αυτές οι δονήσεις δεν επηρεάζουν µόνο την άνεση οδήγησης. Οι ανεπιθύµητες δονήσεις µπορούν να εξαπλωθούν σε όλο το όχηµα και να προκαλέσουν βλάβη στον κινητήρα και σε άλλα εξαρτήµατα.

Χωρίς να χρησιµοποιούνται ποιοτικά εξαρτήµατα, το όχηµα θα επιστρέψει στο συνεργείο για αρκετές επισκευές που φαινοµενικά είναι άσχετες, όµως θα οφείλονται στην πρόωρη αποτυχία των παρακείµενων εξαρτηµάτων.

(πηγή:infoservice)



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Όλα τα νέα άρθρα τώρα στο email σας

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

TEST OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI AMBITION

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η ΝΕΑ OCTAVIA by skodaclub.com.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

1η Πανελλαδική παρουσίαση H NEA SKODA OCTAVIA