11 Σεπτεμβρίου, 2015

Τι είναι το Stop & Start πως και πότε δεν λειτουργεί;


Η ανάγκη για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου των αυτοκινήτων και των των ρύπων, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην εύρεση διαφόρων λύσεων. Μία από τις πλέον διαδεδομένες που εφαρμόζεται σε σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, από τα φθηνότερα πόλης μέχρι και τα μεγάλα πολυτελή, είναι το σύστημα Stop & Start του κινητήρα.

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, ο κινητήρας λειτουργεί άσκοπα, καταναλώνοντας καύσιμο και εκπέμποντας ρύπους. Γι' αυτό, το σύστημα Start/Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.Το σύστημα δεν απαιτεί κάποια εντολή από τον οδηγό και επιτρέπει την άμεση επιτάχυνση διατηρώντας την οδηγική άνεση. Το σύστημα Start/Stop ενεργοποιείται αυτόματα αφού πάρει μπροστά ο κινητήρας.Όταν ο οδηγός ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οδήγησης, επιλέξει τη νεκρά στο κιβώτιο και αφήσει το πεντάλ του συμπλέκτη (και εφόσον πληρούνται και άλλες προϋποθέσεις), ο κινητήρας τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας. Μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να επιλέξει ταχύτητα στο κιβώτιο, ο κινητήρας τίθεται αμέσως σε λειτουργία. Έτσι, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να επιταχύνει αμέσως, ακριβώς σαν να λειτουργούσε ο κινητήρας στο ρελαντί όλη την ώρα.Το σύστημα Start/Stop μπορεί να τεθεί χειροκίνητα εκτός λειτουργίας οποιαδήποτε στιγμή. Στην οθόνη του πίνακα οργάνων προβάλλεται η τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας.

Το εν λόγω σύστημα σβήνει προσωρινά τον κινητήρα κατά τις φάσεις που το αυτοκίνητο σταματά, όπως στον ερυθρό σηματοδότη, στα μποτιλιαρίσματα κλπ., εξοικονομώντας έτσι καύσιμο και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Βασική προϋπόθεση είναι ο οδηγός να σηκώσει το πόδι του από τον συμπλέκτη. Ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά αυτόματα, μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Σε κάθε περίπτωση ανάβει μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Το Stop & Start παρουσιάζει διαφορές στην λειτουργία του ανάλογα τη μάρκα και το μοντέλο. Για παράδειγμα σε κάποια μοντέλα τίθεται σε λειτουργία και με το που θα ασκηθεί δύναμη στο τιμόνι, αν ανοίξει η πόρτα του οδηγού, σε ορισμένα δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σε τιμόνι και φρένα στην κατάσταση λειτουργίας Stop, σε άλλα σβήνει ο κινητήρας πριν την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η ομαλότητα της λειτουργίας του Stop & Start ποικίλει, αφού σε κάποια αυτοκίνητα δεν ενοχλεί και είναι άμεση, ενώ σε λιγότερα μπορεί ακόμα και να εκνευρίζει τον οδηγό. Γι' αυτό μέσω του σχετικού μπουτόν δίνεται η δυνατότητα απενεργοποίησης του.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που το Stop & Start δεν λειτουργεί αμέσως ή και καθόλου, όταν για παράδειγμα γίνεται χρήση κλιματισμού που απαιτεί αυξημένη ενέργεια, όταν η μπαταρία δεν έχει φορτίσει ή έχει πέσει η απόδοσή της, στην περίπτωση που υπάρχουν ακραίες εξωτερικές θερμοκρασίες, αν ο κινητήρας δεν έχει φτάσει την κατάλληλη θερμοκρασία κ.ο.κ.
Επίσης, συνιστάται να μην πραγματοποιείτε ανεφοδιασμό καυσίμου όταν ο κινητήρας είναι σε κατάσταση λειτουργίας Stop και να κλείνετε οπωσδήποτε τον διακόπτη μηχανής με το κλειδί.

Τέλος, τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με συστήματα Stop & Start απαιτούν ενισχυμένες μπαταρίες με υψηλότερα αμπέρ, οι οποίες είναι σχεδιασμένες και για ανάκτηση ενέργειας πέδησης, κοστίζοντας περισσότερα χρήματα από τους πιο απλούς συσσωρευτές.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr