02 Φεβρουαρίου, 2015

ΜΥΚΗΤΕΣ & ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ


Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονται στην Ελληνική αγορά είναι υπερτροφοδοτούμενοι, υψηλής απόδοσης και στη συντριπτική τους πλειοψηφία προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 5 και Euro 6, με εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100gr CO2/km  πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας. Ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας υψηλής απόδοσης χρειάζεται αντίστοιχης ποιότητας καύσιμο.

Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν σημαντική αύξηση τα προβλήματα στο κύκλωμα του καυσίμου σε μηχανές. Το βασικότερο πρόβλημα των πετρελαίων σήμερα είναι το βιοντίζελ. Σύμφωνα με το Ευρωπαικό πρότυπο EN 590:2009 το οποίο βγήκε από την οδηγία 2009/30/EC στο πετρέλαιο κίνησης πρέπει να υπάρχει ποσοστό βιοντίζελ σε αναλογία 7%, ενώ στο πετρέλαιο θέρμανσης δεν υπάρχει αντίστοιχη οδηγία προς το παρόν.
Έρευνες έχουν δείξει ότι το βιοντιζελ συμβάλει σημαντικά στην δημιουργία μυκητολάσπης η οποία επιδρά αρνητικά και προξενεί προβλήματα λειτουργίας στα κυκλώματα καυσίμου. Η παρατεταμένη αποθήκευση του πετρελαίου κίνησης με βιοντιζελ ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, δημιουργεί μύκητες οι οποίοι αναπτύσσονται και δημιουργούν την μυκητολάσπη.. Το πρόβλημα παρουσιάζεται εντονότερα σε  οχήματα στα οποία το καύσιμο παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα αποθηκευμένο ή αν το καύσιμο δεν καταναλωθεί εντός 6 μηνών.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, για την αποφυγή προβλημάτων, συστήνεται η κατανάλωση του πετρελαίου σε διάστημα εντός 6 μηνών. Σε αντίθετη περίπτωση που δεν έχει καταναλωθεί προτείνεται η αντικατάσταση του με φρέσκο πετρέλαιο ή αλαγή φίλτρου πετρελαίου,ή βάλτε ειδικό αντιμυκητιακό πρόσθετο. 
Για πρόληψη και αποφυγή βλαβών, λόγω ύπαρξης βιοντίζελ στο πετρέλαιο, προτείνουμε η προμήθεια του πετρελαίου να γίνεται από αξιόπιστο και επώνυμο προμηθευτή για αποφυγή νοθείας και ύπαρξης νερού μέσα στο πετρέλαιο. Όπως ίσως γνωρίζετε η παραγωγή του πετρελαίου κίνησης γίνεται στα ελληνικά διυλιστήρια, υπάρχουν δυο εγκαταστάσεις. Για την αξιολόγηση του πετρελαίου χρησιμοποιείται ο αριθμός κετανίου (κορεσμένος υδρογονάνθρακας C16H34 ). Το εν λόγω μέγεθος μετρά πόσο γρήγορα αυτοαναφλέγεται το καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Οι κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων ζητούν αριθμό κετανίου στο 55. Τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν καύσιμο με αριθμό από 51 έως 54 ανάλογα την χώρα από την οποία προμηθεύονται πετρέλαιο. Υψηλότερος αριθμός κετανίου από τον απαιτούμενο δεν βελτιώνει τη λειτουργία του κινητήρα. Όμως χαμηλότερος αριθμός κετανίου από τον προβλεπόμενο, προκαλεί προβλήματα όπως το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί, δυσκολία στην έναυση ειδικά το χειμώνα σε υψόμετρο, δημιουργία λάσπης, αύξηση καυσαερίων – ειδικά καπνού – αύξηση κραδασμών, και άλλα.Το νερό, η ζέστη και η υγρασία βοηθούν στην ανάπτυξη των μυκήτων και των βακτιριδίων. Βάσει νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πετρέλαιο κίνησης πρέπει να περιέχει από 5-7% βιοντήζελ. Το βιοντήζελ εμπεριέχει μύκητες, όταν αυτοί βρίσκουν το νερό στη δεξαμενή του πρατηρίου ή στο τεπόζιτο του αυτοκινήτου, τρέφονται και δημιουργούν μια μούχλα που επικάθεται στα τοιχώματα του τεπόζιτου. Όταν αυτή αποσυντεθεί (σκουριά) μπαίνει στο σύστημα παροχής καυσίμου του αυτοκινήτου, σφηνώνει στην αντλία καυσίμου και προκαλεί αστοχία. Κόστος από 1500 – 2500 ευρώ. Πρόκειται για την πιο συχνή βλάβη στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μέχρι στιγμής η Skoda δεν έχει βγάλει κάποιο πρόσθετο, αλλά έχουν βγει κάποια του εμπορίου. Εμείς συμβουλεύουμε όσους δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα, πρωτού επιλέξουν να βάλουν κάποιο αντιβακτηριδιακό και αντιμουχλικό να ρωτήσετε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο (αν ξέρουν βέβαια....) 




2 σχόλια :

  1. Καλό θα ήταν να βάζουμε κάποιο πρόσθετο καθαριστικό ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aν δεν το κινείται πολύ καλό θα είναι να βάζετε.Το πρόβλημα το έχουν όσα είναι για καιρό σε ακινησία. ΑΛΛΑ πρωτού βάλετε καθαριστικό ρωτήστε και συμβουλευτήτε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr