19 Οκτωβρίου, 2014

20 ΧΡΟΝΙΑ SKODA FELICIA


Στις 17 του Οκτωβρίου, 20 χρόνια πριν, το πρώτο μοντέλο  ŠKODA FELICIA  πέρασε από τις γραμμές παραγωγής. Από τις 17 Οκτωβρίου 1994 έως και το 2001 περίπου 1,4 εκατομμύρια της ŠKODA Felicia παρήχθησαν όπως τα hatchback, το pick-up, το Vanplus, το Fan, και το Combi στα εργοστάσια της Mlada Boleslav,της Vrchlabí και του Κβασινί.

Το ŠKODA Felicia έγινε το πρώτο μοντέλο που παρήχθει σε συνεργασία με τον Όμιλο Volkswagen, τονίζοντας την επιτυχή ανάπτυξη της εταιρικής σχέσης μεταξύ της Τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της VW από το 1990. Τρία χρόνια μετά τη συνένωση δυνάμεων με τον Όμιλο VW,η Skoda παρουσίασε το νέο μικρό αυτοκίνητο ως διάδοχο του ŠKODA Favorit. Προηγμένη τεχνολογία, άφθονο χώρο, καλή ποιότητα κατασκευής και μοντέρνο σχεδιασμό που χαρακτήριζε το νέο μοντέλο της ŠKODA που παρήχθη σε hatchback, estate, pick-up, Vanplus και Fan εκδόσεις.

Αρχή μιας νέας εποχής
Η ŠKODA και ο Όμιλος Volkswagen σφράγισαν την νέα εταιρική σχέση τους, τον Απρίλιο του 1991 η ταχεία άνοδος της ŠKODA να γίνει μια διεθνώς επιτυχημένη μάρκα άρχισε κάτω από την ομπρέλα του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ευρώπης. Λίγο μετά την υπογραφή της σύμβασης, άρχισαν οι εργασίες για ένα νέο μοντέλο της ŠKODA που ονομάζεται Felicia.

Η έναρξη του ŠKODA Felicia προανήγγειλε μια νέα εποχή, πιο σύγχρονης για τα δυτικά πρότυπα παραγωγής και ποιότητας στα ŠKODA. Η ανάπτυξη βασίστηκε στο προηγούμενο μοντέλο Škoda Favorit, ωστόσο, ŠKODA προέβη σε ουσιαστικές αλλαγές όσον αφορά το σχεδιασμό, την κατασκευή, την τεχνολογία και τις μεθόδους παραγωγής, με την υποστήριξη του Ομίλου Volkswagen. Στις 17 Οκτωβρίου 1994, στις 10:20 ακριβώς, το πρώτο ŠKODA Felicia πέρασε από τη γραμμή παραγωγής στη Mlada Boleslav.

Μόλις εννέα ημέρες αργότερα, η ŠKODA παρουσίασε το νέο μοντέλο hatchback στο κοινό για πρώτη φορά. Στις 26 Οκτωβρίου 1994, τρεις ŠKODA Felicia βαμένες στα τσεχικά εθνικά χρώματα του κόκκινου, του μπλε και του λευκού,  βαπτίσθηκαν με νερό στη Γέφυρα του Καρόλου της Πράγας, από τον τότε Δήμαρχο της Πράγας Jan Koukal.

Η Felicia κυκλοφόρησε αρχικά με ένα κινητήρα βενζίνης 1289cc με δύο ιπποδυνάμεις - 40 kW και 50 kW. Η γκάμα των κινητήρων σύντομα επεκτάθηκε. Το 1995 ένας βενζινοκινητήρας 1.6-λίτρων με απόδοση 55 kW και 47 kW 1,9-λίτρων τετρακύλινδρος diesel.

Η ŠKODA διεύρυνε το φάσμα της Felicia μόλις ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της πρώτης έκδοσης hatchback. Από τον Ιούνιο του 1995, το Felicia Combi έγινε το επόμενο ευρύχωρο και πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Λίγο μετά άρχισε την παραγωγή μιας έκδοσης pickup τον Αύγουστο του 1995 στο εργοστάσιο Kvasiny (συμπεριλαμβανομένης της κλειστής έκδοσης Vanplus). Αργότερα,με το Felicia fan, ένα μοντέλο που βασίζεται στην Felicia Pick-up, κυκλοφόρησε, σχεδιασμένο για χρήση αναψυχής. Επιπλέον, περίπου 18.500 από την έκδοση pick-up παράγονται και πωλούνται με την ονομασία Volkswagen Caddy.

Ποιότητα, ασφάλεια και εξοπλισμού
Για την Τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία, το Felicia σηματοδότησε ένα νέο ορόσημο όσον αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια. Η ŠKODA έγινε ο πρώτος κατασκευαστής της Τσεχίας και απέκτησε το διεθνές πιστοποιητικό ποιότητας ISO 9002 σε καλό επίπεδο ασφάλειας το 1994. Το ŠKODA Felicia επιβεβαιώθηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιούνται από το γερμανικό TÜV το 1995. Το Skoda Felicia ήταν το πρώτο από τα μοντέλα της μάρκας με δύο αερόσακους και ABS, καθώς και τα πλεονεκτήματα άνεσης, όπως κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και τα δερμάτινα καθίσματα στην πλούσια έκδοση  Felicia Laurin & Klement.

Η επιτυχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Το ŠKODA Felicia έκανε και πολύ καλή παρουσία στο διεθνές motorsport. Το μοντέλο χρησιμοποιήθηκε για τρεις σεζόν, από το 1995 εως το 1997 στα παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι. Στην πρώτη σεζόν το ŠKODA Felicia Kit Car τερμάτισε στην τρίτη θέση στην κατηγορία του, με Emil Triner και Pavel Sibera πίσω από το τιμόνι. Το 1996  ο Stig Blomqvist πήρε την τρίτη θέση με το ŠKODA Felicia στη συνολική κατάταξη του βρετανικού RAC Rally. Τέλος, το 1997, το ŠKODA Felicia κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η ŠKODA στη συνέχεια πήγε σε νέες επιτυχίες με το Octavia WRC.

Το 1998 Škoda Felicia πλήρως ανανεωμένη
Η ŠKODA Felicia ανανεώθηκε πλήρως και ξανάρχισε το Φεβρουάριο του 1998.Η ŠKODA άλαξε το σχήμα του μοντέλου, συμβαδίζωντας και δηλώνωντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, που είχε αρχίσει δύο χρόνια πριν με το Skoda Octavia.

Μετά από ακριβώς 1.401.489 felicia που είχαν παραχθεί, η τελευταία ŠKODA Felicia πέρασε από τη γραμμή το 2001 για να αντικατασταθεί από τον διάδοχο του 1999 - την ŠKODA Fabia.











0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr