18 Νοεμβρίου, 2012

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ XDS ΑΠΟ ΤΗΝ SKODA



Κατά τη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές, το νέο σύστημα XDS, ένα σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, αναγνωρίζει την τάση του εμπρός εσωτερικού τροχού να σπινάρει και ενεργοποιεί ηλεκτρονικά τα φρένα
στο συγκεκριμένο τροχό, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή που μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ο οποίος αποκτά πλέον καλύτερη πρόσφυση.
To σύστημα XDS έχει αναπτυχθεί από την skoda και είναι η επέκταση του ηλεκτρονικού διαφορικού EDS και προσφέρει δυναμική οδήγηση. Ο λόγος ύπαρξης του συστήματος είναι γιατί κατά τον σπορτιφ τρόπο οδήγησης κατά την γρήγορη οδήγηση στις στροφές λόγω της επενέργειας της φυγόκεντρης δύναμης το όχημα παίρνει κλίση προς τα έξω και μειώνεται η πρόσφυση των εσωτερικών τροχών. Σε ακραίες όμως συνθήκες μπορεί ο εσωτερικός κινητήριος τροχός να χάσει την επαφή με το οδόστρωμα και να περιστρέφεται ελεύθερα. Σε αυτήν την περίπτωση επειδή ο εσωτερικός είναι ελεύθερος θα πάρει την μεγαλύτερη περιστροφή σε σχέση με τον εξωτερικό, έτσι ώστε το όχημα σε κάποια σημεία της στροφής να μην είναι πλέον διευθυνόμενο (εμπρόσθια κίνηση) Το σύστημα XDS επεμβαίνει εκείνη την στιγμή και φρενάρει τον ελεύθερο εσωτερικό τροχό, έτσι ώστε ο εξωτερικός κινητήριος τροχός μέσω του διαφορικού να είναι σε θέση να μεταφέρει την ισχύ στο οδόστρωμα. Έτσι η συμπεριφορά του οχήματος κατά την πορεία στην στροφή παραμένει ουδέτερη και ελεγχόμενη.
Το υδραυλικό σύστημα πέδησης του συστήματος XDS  είναι παρόμοιο με του συστήματος EDS. Το υδραυλικό κύκλωμα απαιτεί τον ξεχωριστό έλεγχο πέδησης σε κάθε κινητήριο τροχό. Η διαφορά με το σύστημα EDS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) βρίσκεται στην ένταση της πέδησης και στον αριθμό των παραμέτρων που λαμβάνονται υπόψη κατά την ρύθμιση. Το σύστημα XDS χρησιμοποιεί τις πληροφορίες - από τους αισθητήρες στροφών των τροχών του ABS, τους αισθητήρες της φυγόκεντρης επιτάχυνσης, και του αισθητήρα γωνίας του τιμονιού. Αν ο εγκέφαλος αναγνωρίζει κάποια κατάσταση, όπου απαιτείται η επέμβαση του συστήματος XDS, τότε το κύκλωμα ρύθμισης φρενάρει με αυξημένη πίεση πέδησης τον ελεύθερο τροχό, χωρίς να χρειαστεί να πατηθεί το πεντάλ του φρένου.
Ήδη το σύστημα XDS το συναντάμε στο νέο fabia II VRS και σύντομα θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα. Η VW το έχει υιοθετήσει στο sirocco και στο golf. (πηγή skoda-auto,skoda media portal,wikipedia,users.sch.gr)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi