12 Νοεμβρίου, 2012

ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TSI & TFSI 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ 

ΔΥΟ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ

Με στόχο την μείωση της κατανάλωσης η VW παρουσίασε τη νέα γενιά κινητήρων 1.4 TSI που εξοπλίζονται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός ζεύγους κυλίνδρων (τον 2 &3). Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή συστήματος <<shut-off>> σε τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο μαζικής παραγωγής με πρώτο το νέο 1.4 TSI με απλή υπερτροφοδότηση,

ισχύ 140 PS και ροπή 250 Nm στις 1.500-4.000 rpm. To νέο μοτέρ τοποθετείται ήδη σε μοντέλα του group από τις αρχές του 2012. Το σύστημα λειτουργεί σε
μεσαία φορτία και με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα.  Για παράδειγμα όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα με τρίτη ή τετάρτη ταχύτητα η εξοικονόμηση ανέρχεται περίπου στο 1 λίτρο/100 χλμ. Αυτό κάνει τον κινητήρα να πιάνει πλέον τα στάνταρ του Euro 6.

To σύστημα απενεργοποίησης λειτουργεί στο φάσμα στροφών 1.400 – 4.000 σ.α.λ με την ροπή να κυμαίνεται από τα 25 έως τα 75 Nm. Ένας αισθητήρας στο πεντάλ του γκαζιού διαβάζει το οδηγικό στιλ και ανάλογα μεταβιβάζει τα δεδομένα ώστε ο εγκέφαλος να αποφασίζει πότε να απενεργοποιεί και πότε να ενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους.  Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι δυνατά, οι κύλινδροι 2 και 3 ενεργοποιούνται ακαριαία, προσφέροντας έτσι όλη τη δύναμη του κινητήρα. Το σύστημα ζυγίζει περίπου 3 kg, αποτελείται από δύο ολισθαίνοντες οδηγούς πάνω στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και εξαγωγής που ρυθμίζουν το άνοιγμα 8 βαλβίδων (του 2 & 3 κυλίνδρου). Κάθε οδηγός φέρει από δύο διαφορετικού προφίλ έκκεντρα, το κανονικό και το μηδενικό. Μέσω ηλεκτρομαγνητικών ενεργοποιητών (ηλεκτρικών αισθητήρων) δύο μεταλλικοί πείροι κανονίζουν την ολίσθηση των οδηγών. Το μηδενικό προφίλ απενεργοποιεί τις βαλβίδες και οι κύλινδροι <<κλείνουν>> και έτσι ο ψεκασμός να διακόπτεται. Η διαδικασία απενεργοποίησης ολοκληρώνεται σε περίπου μιάμιση περιστροφή του εκκεντροφόρου, σε περίπου 13 με 36 msec (χιλιοστά του δευτερολέπτου) ανάλογα με τις rpm του κινητήρα. Σε συνθήκες χαμηλού ή μεσαίου φορτίου το σύστημα απενεργοποιεί προσωρινά το ένα ζεύγος κυλίνδρων μειώνοντας κατά 0,4 lt/100 km την κατανάλωση (κατά 8 g/km το CO2), σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα stop/start που με νεκρά ταχύτητα απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα με όφελος 0,6 lt/100 km. Σύμφωνα με την VW το μεγαλύτερο όφελος αφορά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει π.χ. στα 50 km/h με 3η ή 4η σχέση εξοικονομείται έως 1 lt/100 km. Η νέα σειρά 1.4 TSI πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 ενώ ακόμη και στην δικύλινδρη λειτουργία οι κραδασμοί και οι δονήσεις είναι ιδιαίτερα μικροί. Το σύστημα <<shut-off>> στον 1.4 TSI μπορεί να ενεργοποιηθεί σε εύρος στροφών 1.400-4.000 rpm προσφέροντας ροπή από 25 έως 75 Nm. Ο κινητήρας αυτός μπαίνει για πρώτη φορά στο Audi A1 sportback και είναι η πρώτη φορά που μπαίνει τέτοιο σύστημα σε τόσο μικρό κινητήρα, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι σήμερα επέλεγαν να το βάζουν σε μεγάλα χωρητικότητας μοτέρ,για παράδειγμα η Audi το είχε στον 4.0-λιτρο TFSI των Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback και S8. Πλέον η συγκεκριμένη τεχνολογία θα συναντάται και στoυς 1.4-λίτρων TSI & TFSI και θα μπεί στην νέα octavia 5 που θα παρουσιαστεί τον Νοέμβριο.


(πηγή VW,audi,skoda-auto,autoblog.com,caroto.gr.wikipedia,autodata,skodamediaportal)

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017 KAROQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Νew Citigo Parking Challenge

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

Νew Citigo Parking challenge