24 Νοεμβρίου, 2012

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ 

              ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΘΙΣΜΑ 


Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο μεγάλη σημασία έχει το παιδικό καθισματάκι για την ζωή των παιδιών μας? Ένα τεράστιο και τραγικό λάθος που κάνουν αρκετοί γονείς είναι ότι πολλές φορές αφήνουν τα παιδιά ελεύθερα στο αυτοκίνητο. Δεν ξέρουν όμως πως από μια απλή απότομη αλλαγή πορείας, ένα φρενάρισμα ή στη χειρότερη περίπτωση ένα ατύχημα, το παιδί μπορεί να χτυπήσει βίαια πάνω στα καθίσματα, τον ουρανό, τις πόρτες και λαβές, ακόμη και να εκτοξευθεί εκτός του οχήματος με θανάσιμες συνέπειες. Η δική μας προσοχή δεν είναι ποτέ αρκετή. Ένα άλλο τραγικό λάθος είναι να
κρατάνε τα παιδιά αγκαλιά. Αυτό είναι τραγικό γιατί όχι μόνο δεν αντέχουν τα χέρια του συνοδού να το συγκρατήσουν, αλλά, το τραγικότερο, το παιδί

λειτουργεί ως αερόσακος για τον συνοδό που το συνθλίβει με το ίδιο του το βάρος. Αρκετοί γονείς νομίζουν ότι φορώντας ζώνη ασφαλείας στο παιδί τους, είναι προστατευμένα σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό είναι λάθος γιατί οι ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένες για άνθρωπο με ελάχιστο ύψος 1,50 μέτρων και σωματότυπο ενήλικα. Ως εκ τούτου δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε παιδιά, που όχι μόνο είναι μικρότερου ύψους, αλλά διαθέτουν και εντελώς διαφορετική κατανομή βάρους και δομή σώματος. Ο μόνος σωστός τρόπος για να παρέχουμε ασφάλεια στο παιδί μας σε περίπτωση ατυχήματος είναι το παιδικό καθισματάκι το οποίο να μπορεί να συγκρατήσει το παιδί στη θέση του και να αναλάβει να απορροφήσει την ενέργεια της πρόσκρουσης. Με το 25% της μάζας του σώματος ενός νηπίου συγκεντρωμένη στο κεφάλι (έναντι 6% ενός ενήλικα) ο αυχένας είναι αδύνατον να αντέξει την καταπόνηση σε περίπτωση ατυχήματος. Ακόμη, η θωρακική κοιλότητα δεν έχει τη δομή να προστατεύσει τα όργανα σε περίπτωση βίαιης πρόσκρουσης με κάποιο αντικείμενο μέσα στο όχημα (κάθισμα, ταμπλό, πόρτα κ.λπ.).
Τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου. Οι ζώνες ασφαλείας που τα συγκρατούν πρέπει να είναι τριών σημείων και έτσι οι μεσαίες πίσω θέσεις που έχουν ζώνη μόνο δύο σημείων δεν προβλέπονται. Πρέπει να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας, ώστε να πάρουμε προφυλάξεις από αερόσακους πλευρικούς ή οροφής εάν και εφόσον υπάρχει λόγος. Στο εμπρός κάθισμα τα παιδιά με καθισματάκι ταξιδεύουν ΜΟΝΟ όταν είναι απολύτως απαραίτητο οπότε και υποχρεωτικά ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΜΕ τον αερόσακο συνοδηγού και τραβάμε το κάθισμα όσο πιο ΜΑΚΡΙΑ από το ταμπλό γίνεται.Με βάση την ηλικία του παιδιού, το ύψος και το βάρος του διαλέγουμε τον τύπο. Το κάθισμα πρέπει να φέρει απαραίτητα έγκριση τύπου ΕCER44/03, ή μεταγενέστερη,που αναγράφεται πάνω του. Ο τρόπος στερέωσης πρέπει να επιβεβαιωθεί για συμβατότητα με το αυτοκίνητό μας και ιδανικά να δοκιμαστεί πριν την αγορά.Σε περίπτωση ατυχήματος το καθισματάκι πρέπει να θεωρήσουμε πως "αναλώθηκε" και να αντικατασταθεί. Γι' αυτό δεν αγοράζουμε μεταχειρισμένα καθισματάκια ή δεν χρησιμοποιούμε φιλικές δωρεές αγνώστου ιστορικού. Το παιδί καθώς μεγαλώνει και αλλάζει βάρος και ύψος χρειάζεται και άλλο κάθισμα. Οι δοκιμές πρόσκρουσης έχουν δείξει πως ένα μικρόσωμο και ελαφρύ παιδί σε ένα μεγαλύτερο κάθισμα ή αντίθετα ένα βαρύ και μεγάλο παιδί σε μικρό κάθισμα δεν προστατεύονται όσο ένα παιδί στο σωστό κάθισμα. Γονείς που ταξιδεύουν με τα παιδιά τους συχνά πρέπει να προμηθευτούν κάθισμα που επιτρέπει την κλίση της πλάτης, ώστε το παιδί να κοιμάται χωρίς να "κρέμεται" το κεφάλι εμπρός ή στο πλάι. Υπάρχουν πάντως και ειδικά μαξιλαράκια γι' αυτόν το λόγο. Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στα μεγαλύτερα παιδιά που μπορούν και ξεκουμπώνουν τη ζώνη τους. Το παιδί πρέπει να συνειδητοποιεί το λόγο, αλλά και την απόλυτη ανάγκη χωρίς καμία υπαναχώρηση από μέρους μας. Ο κίνδυνος είναι θανάσιμος.Το καθισματάκι πρέπει να βγαίνει και να καθαρίζεται ο χώρος από κάτω συχνά. Για να μην αφήσει μόνιμα σημάδια στο κάθισμα καλό είναι να εναλλάσσεται η θέση του δεξιά και αριστερά.
Μέσα από το παιχνίδι και τη συζήτηση το παιδί αντιλαμβάνεται τόσο τον κίνδυνο, όσο και το απαραίτητο του καθίσματος. Γίνεται έτσι το κάθισμα απαραίτητη προϋπόθεση στις μετακινήσεις του.

πηγή www.autotriti.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr