21 Ιουλίου, 2012

ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΚΑΙ ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΜΕΡΟΣ Ά ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ


Όλα τα νέα οχήματα πλέον διαθέτουν αερόσακους για την προστασία των επιβατών (SRS). Δηλαδή εκτός από τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, έχουμε αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και πολλούς..
άλλους.Κάθε αερόσακος έχει τοποθετηθεί με ειδικό τρόπο σε μια μονάδα από την οποία έχει σχεδιαστεί να φουσκώνει και να ενεργοποιείται με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα και δύναμη σε περίπτωση πρόσκρουσης.Οι αερόσακοι προστατεύουν το κεφάλι, τον λαιμό, τον θώρακα από πρόσκρουση στο ταμπλό ή στο τιμόνι και το μπροστινό παρμπρίζ.Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται σε συγκρούσεις ισοδύναμες ή μεγαλύτερες της δύναμης που επενεργεί όταν ένα όχημα, που κινείται με 15 έως 23 km/h σε τοίχο.Ακόμα ενεργοποιείται σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, η οποία είναι μετωπική είτε υπό γωνία έως 30 μοίρες προς την νοητή ευθεία.Οι αερόσακοι φουσκώνουν με αέρα όταν ο αισθητήρας ανιχνεύσει μετωπική σύγκρουση. Ο αισθητήρας αυτός αποστέλλει ένα ηλεκτρικό σήμα για να αρχίσει ο αερόσακος να φουσκώνει.Η προωθητική γόμωση αναφλέγεται και καίγεται γρήγορα μέσα στη μονάδα αερόσακου, παράγοντας αρκετό αέριο άζωτο για να φουσκώσει ο αερόσακος.Η χημική διεργασία και το αέριο άζωτο δεν ενέχουν κίνδυνο για τους επιβάτες του οχήματος.Εντός 0,045 δευτερολέπτων από την ανίχνευση της σύγκρουσης, η πίεση του αερόσακου που φουσκώνει, διώχνει την πλαστική επένδυση που υπάρχει στο κέντρο του τιμονιού η οποιαδήποτε άλλη μονάδα που εμποδίζει τον αερόσακο να βγει.Ο αερόσακος λοιπόν φουσκώνει πλήρως, προκειμένου να σχηματίσει μια επιφάνεια η οποία θα απορροφήσει την κίνηση της κεφαλής και του άνω κορμού του οδηγού ή του συνοδηγού.Καθώς ο οδηγός έρχεται σε επαφή με τον αερόσακο, το αέριο μέσα από τον αερόσακο εκκενώνεται μέσο οπών στη βάση του αερόσακου, ώστε να απορροφηθεί η δύναμη που δημιουργείται από την κίνηση του οδηγού προς τα εμπρός.Διώχνεται δηλαδή το αέριο από τον αερόσακο όταν ο οδηγός προσκρούσει σε αυτόν, ώστε να λειτουργήσει σαν μαξιλάρι...
Οι απαιτήσεις από έναν αερόσακο είναι πολλές. Πρέπει να βρίσκεται στο σωστό σημείο, να έχει το κατάλληλο σχήμα και να ενεργοποιείται μέσα σε λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου. Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται είτε με μηχανικό, είτε με ηλεκτρονικό σύστημα. Στην πρώτη περίπτωση ένας μηχανικός αισθητήρας αποτελείται από ένα βαρίδι, το οποίο, όταν ασκηθεί πάνω του επιβράδυνση που αντιστοιχεί σε σύγκρουση με 30 ή περισσότερα χλμ./ώρα, μετακινείται και ενεργοποιεί ένα μικρό πυροκροτικό μηχανισμό. Στη δεύτερη περίπτωση, ο ηλεκτρονικός αισθητήρας μετρά με ηλεκτρονικό τρόπο την επιβράδυνση και, όταν χρειαστεί, ενεργοποιεί τον πυροκροτητή με ηλεκτρικό ρεύμα. Ο μηχανικός αισθητήρας έχει το πλεονέκτημα της απλούστερης κατασκευής, ενώ ο ηλεκτρονικός αυτό της πιο αξιόπιστης λειτουργίας, αφού ενεργοποιεί τον αερόσακο μόνο όταν συντρέχουν όλες οι απαραίτητες συνθήκες, όταν δηλαδή έχουμε μετωπική σύγκρουση με ταχύτητα μεγαλύτερη από 30 χλμ./ώρα. Δεν ενεργοποιείται σε περιπτώσεις πλευρικών συγκρούσεων ή ανατροπών. Αφού γίνει η ενεργοποίηση του πυροκροτικού μηχανισμού, ξεκινά η καύση του νιτρικού οξέως, που βρίσκεται μέσα στη γεννήτρια αερίων δίπλα στον πυροκροτητή, και ο αερόσακος γεμίζει αστραπιαία με το προϊόν της καύσης, που είναι φιλικό προς το περιβάλλον άζωτο. Όταν ο αερόσακος εκπληρώσει τον σκοπό του, ξεφουσκώνει, ώστε να μην δημιουργήσει πρόβλημα, εγκλωβίζοντας τους επιβάτες. Εκτός από το παραπάνω σύστημα, υπάρχουν και αερόσακοι, που αντί για γεννήτρια αερίων χρησιμοποιούν δοχείου αργού με πολύ υψηλή πίεση (περίπου 200 bar). Στην περίπτωση αυτή ο πυροκροτητής απελευθερώνει το αργόν, το οποίο στη συνέχεια γεμίζει τον αερόσακο.
Τα επιτεύγματα σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο διαρκώς αυξάνονται ανεβάζοντας κάθετα το δείκτη προστασίας που παρέχεται στους επιβάτες. Οι αερόσακοι ITS (Inflatable Tubular Structure) έχουν κάνει εδώ και καιρό την εμφάνιση τους. Η μορφή των αερόσακων αυτών και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσονται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης -σε συνδυασμό και με τους πλευρικούς αερόσακους- παρέχουν ολοκληρωμένη προστασία και αποτρέπουν τους τραυματισμούς τόσο του κορμού, όσο και της κεφαλής των εμπρός επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί πως χωρίς αερόσακο κεφαλής η δύναμη που αναπτύσσεται από μία πλευρική σύγκρουση στο κεφάλι των ανδρεικέλων που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τα γνωστά crash tests ξεπερνά κατά πολύ το όριο επιβίωσης. Αντιθέτως, με τη χρήση των αερόσακων ITS, οι μετρήσεις που προκύπτουν από τα crash tests αποδεικνύουν πως ο κίνδυνος για θανατηφόρο τραυματισμό μειώνεται στο ελάχιστο. Η μικρή σε όγκο κατασκευή των ITS, χάρη στην "έξυπνη" τοποθέτησή τους, είναι ικανή να προστατέψει οδηγό και συνεπιβάτη ανεξάρτητα από το ψος τους (1,60-2,00 μέτρα). Η θέση και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσονται οι αερόσακοι ITS -σε συνδυασμό με τους πλευρικούς- εξασφαλίζουν την αποτροπή του τραυματισμού της κεφαλής.(πηγή skoda-auto,www.youtube.com,www.autotriti.gr,www.coolwed.gr)




ΣΥΝΤΟΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΄Β ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΝΤΑΤΗΡΕΣ ΖΩΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. ΚΑΙ ΤΑ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΚΑΙ ΖΩΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΛΕΝΔΕΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ






Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi