01 Ιουνίου, 2012


SKODA YETI GREENLINE

Το YETI, είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μας μικρομεσαία SUV, κυρίως λόγω του ολοκληρωμένου χαρακτήρα του, ενώ η καινούργια έκδοση diesel του, με τον 1.6 TDI του ομίλου  VW και το πακέτο GreenLine, αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα της γκάμας του Yeti. Κι αυτό γιατί οι πετρελαιοκινητήρες ταιριάζουν...
γάντι στα SUV
και αυτό της Skoda δεν είναι η εξαίρεση.Τα λογότυπα “GreenLine” που υπάρχουν σε πολλά σημεία του αμαξώματος του Yeti, αφενός το κάνουν να ξεχωρίζει από τα βενζινοκίνητα όπως το δημοφιλές 1,2 TSI και αφετέρου υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου πακέτου, η παρουσία του οποίου περιορίζει τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές CO2. Πιο συγκεκριμένα το προσθιοκίνητο Yeti 1,6 TDI των 105 ίππων που δοκιμάσαμε συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων με πιο μακριά κλιμάκωση, αλλά και με σύστημα Start/Stop. Επιπλέον το πακέτο GreenLine διαθέτει -σε σχέση με τα απλά Yeti- ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, χαμηλωμένη ανάρτηση για χάρη της αεροδυναμικής και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Η τελευταία χρησιμοποιεί την κινητική ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά το φρενάρισμα. Με τη βοήθεια όλων των παραπάνω προκύπτει, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Skoda, μια μέση κατανάλωση 4,6 4,6 λτ./ 100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 119 γρ./χλμ. Συγκριτικά, η προσθιοκίνητη επίσης έκδοση βενζίνης 1,2 TSI καταναλώνει 6,4 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. και εκπέμπει 149 γρ. CO2/χλμ., που αντιστοιχούν σε τέλη κυκλοφορίας 224 ευρώ, έναντι 107 του diesel.
Aς δούμε το εσωτερικό του...

Το εσωτερικό του Yeti ξεχωρίζει για την πολύ καλή συνολική του εικόνα. Εργονομικά ψεγάδια δεν υπάρχουν, η θέση οδήγησης είναι απροβλημάτιστη και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά. Η πρακτικότητα εξασφαλίζεται από την παρουσία πολλών χώρων και θέσεων για μικροαντικείμενα καθώς και από τα συρόμενα (κατά 80 χιλιοστά) και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα, που δίνουν μια νότα πολυχρηστικότητας. Έτσι, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 405 έως 510 λίτρα, ενώ με την αφαίρεσή τους φτάνουν μέχρι και τα 1.760, που επαρκούν ακόμα και για μια μικρή μετακόμιση. Από την άλλη οι χώροι για 4 ή και 5 ενήλικες είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί –ειδικά μάλιστα σε ότι αφορά το εσωτερικό ύψος.
Ο κινητήρας TDI...

 Ο 1,6 TDI, -φυσικά και είναι turbo και η τροφοδοσία του είναι με common rail- κερδίζει ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα τις εντυπώσεις, με την ροπή του –κατά συνέπεια και την ελαστικότητά του- από χαμηλά. Παράλληλα ανεβάζει στροφές με ευκολία, ακουστικά σπάνια έρχεται στο προσκήνιο, ενώ σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του δεν δείχνει να πιέζεται διόλου. Μάλιστα είναι τόση ροπή του που ο οδηγός δεν θα συνειδητοποιήσει καν τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, που όπως προαναφέραμε είναι μέρος του πακέτου Greenline και κολακεύει την οικονομία. Πάντως το πετρελαιοκίνητο Yeti δεν είναι μόνο οικονομικό είναι και σβέλτο, μιας και από τις μετρήσεις μας προέκυψε ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 11.0  11,0 δλ., ενώ για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και τα 80 120 χλμ./ώρα με 5η σε 9,2 και 15,3 δλ. 
Οδηγική συμπεριφορά...

Το χαμήλωμα της ανάρτησης κατά 20 χλστ –κι αυτό μέρος του πακέτου Greenline- έχει κάνει το Yeti ακόμα πιο άμεσο και ακριβές στο δρόμο, χωρίς παράλληλα να έχει επηρεάσει αισθητά το επίπεδο άνεσης, άρα και τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται οι επιβάτες του. Έτσι το 1,.6 TDI Greenline είναι ευχάριστο και πολιτισμένο, χωρίς τάσεις πλεύσης, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και χαμηλά επίπεδα θορύβου, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την καλή αίσθηση του τιμονιού, το ακριβή επιλογέα και τα πολύ καλά φρένα. Εκτός δρόμου το δικίνητο Yeti 1.6 TDI θα τα καταφέρει μια χαρά σε βατούς ή λιγότερο βατούς χωματόδρομους –αυτή είναι άλλωστε και η πλειονότητα των off road μετακινήσεων- χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος αλλά και στην ροπή του κινητήρα του.
Και η τιμή του  Skoda Yeti 1,6 TDI Αctive GreenLine ξεκινά από 18.430 ευρώ, σε συνδυασμό με ένα ουσιαστικά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει όλα όσα θεωρούνται απαραίτητα στην κατηγορία και όχι μόνο.Παράλληλα χαμηλά είναι και τα λειτουργικά του έξοδα, τόσο λόγω της μικρή του κατανάλωσης όσο και λόγω των χαμηλών τελών κυκλοφοροίας του των 107 ευρώ.(πηγή www.autotriti.gr)



 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr