03 Δεκεμβρίου, 2012

VW VAQ το ενεργό διαφορικό


VAQ είναι ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το συγκεκριμένο μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα που είναι σχεδιασμένα πάνω στην πλατφόρμα MQB. Σε θεωρητικό επίπεδο βέβαια, γιατί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό θα τοποθετείται στις γρήγορες εκδόσεις του ομίλου VAG.....

θα τοποθετηθεί στον εμπρόσθιο άξονα και θα συμπληρώνει τα συστήματα ASR (Traction Control), XDS (περιορίζει την ροπή στον τροχό προσομοιώνοντας μπλοκέ λειτουργία) και ESP (Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας). Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η εμφάνιση του VAQ θα γίνει στο νέο Golf GTI. Το γρήγορο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις μια με 220 ίππους, συνοδευόμενη από το μπλοκέ XDS και μια ακόμα πιο δυνατή, με 230 ίππους και θα είναι αυτή που εξοπλίζεται με το διαφορικό VAQ.
Το VAQ ουσιαστικά θα αποτελείται από πολύδισκο συμπλέκτη με την έδρα του να είναι ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο δεξί ημιαξόνιο. Εν μέρει η λειτουργία του θα θυμίζει, τον τρόπο λειτουργίας του Haldex. Η VW αναβαθμίζει την έννοια του torque vectoring πραγματοποιώντας τη μετάβαση από τα μηχανικά ή απλά ηλεκτρονικά μπλοκέ στα ηλεκτρονικά πολύδισκα. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση του VAQ, η ενεργοποίηση και η πίεση που θα ασκείται στους δίσκους θα ρυθμίζεται από ηλεκτροϋδραυλική αντλία, ενώ μια ηλεκτρονική μονάδα θα πραγματοποιεί το γενικότερο management (διαχείριση) Μέσω του νέου αυτού ηλεκτρονικού διαφορικού, θα περιορίζεται η ολίσθηση του τροχού με τη μικρότερη πρόσφυση (σε χρόνο πολύ λιγότερο συγκριτικά με τα μέχρι τώρα μπλοκέ διαφορικά), στέλνοντας παράλληλα τη ροπή στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
Με τα μέχρι τώρα μηχανολογικά δεδομένα, το VAQ διαθέτει όλα τα προσόντα για να είναι το καλύτερο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα. Τα υπόλοιπα, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο διατηρούν την πρόσφυση όταν απαιτείται, χάρη στο φρενάρισμα του τροχού που ολισθαίνει. Όπως δηλαδή δουλεύει και το XDS της Skoda, προσφέροντας με χαμηλό κόστος κατασκευής ικανοποιητική πρόσφυση, ανεξαρτήτως τις συνθήκες του οδοστρώματος. Το VAQ έρχεται μοιράζοντας πολλές υποσχέσεις, με τα πρώτα δείγματα λειτουργίας του να είναι παραπάνω από θετικά. Σύμφωνα με τη VW, τόσο χάρη στο νέο αυτό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, όσο και στις λοιπές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο νέο Golf GTI, κατάφερε να μειώσει κατά 8 δλ το χρόνο του στο Nürburgring, σε σχέση με το σημερινό GTI.  (πηγή skoda-auto,autotriti,AutoGuide)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi