20 Μαρτίου, 2019

ΓΙΑΤΙ ΦΘΕΙΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΙ ΣΤΑ TDI ; ΞΕΧΑΣΤΕ ΟΣΑ ΞΕΡΑΤΕ


Πάμε να ανοίξουμε το θέμα «φθορά εκκεντροφόρου» και σίγουρα κάποιοι θα πέσετε από τα σύννεφα γιατί φάγατε πολύ παραμύθι...
Ας κάνουμε μiα τεχνική εισαγωγή...οι κινητήρες άµεσου ψεκασµού βενζίνης (Direct Injection) του VW Group (GDI, FSI, TFSI) ψεκάζουν το καύσιµο υπό υψηλή πίεση απευθείας στον κύλινδρο, όπως σε ένα σύστηµα ντίζελ, ήταν ήδη σε παραγωγή όταν οι άλλοι κατασκευαστές εξακολουθούσαν να χρησιµοποιούν τον έµµεσο ψεκασµό καυσίµου. Αυτός ο τρόπος βελτιώνει την διάσπαση του καυσίµου σε άτοµα,
εξοικονοµεί καύσιµα, αυξάνει τις επιδόσεις και µειώνει τις εκποµπές ρύπων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότερες από τις αυτοκινητοβιοµηχανίες του κόσµου ακολούθησαν το παράδειγµά του VW Group και έχουν κινηθεί τα τελευταία χρόνια προς τον άµεσο ψεκασµό GDI.Το σύστηµα GDI απαιτεί µια µηχανική αντλία υψηλής πίεσης καυσίµου για να παρέχει την αναγκαία ποσότητα καυσίµου στα µπεκ υψηλής πίεσης. Η αντλία είναι τοποθετηµένη στον κινητήρα και παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο.

Στους κινητήρες της VW, το έµβολο της αντλίας υψηλής πίεσης ακουµπάει και παίρνει κίνηση από ένα λοβό στον εκκεντροφόρο εισαγωγής. Το σηµείο όπου τα δύο εξαρτήµατα έρχονται σε επαφή, είναι η περιοχή µε τη µεγαλύτερη τριβή στο εσωτερικό του κινητήρα, άρα εκεί υπάρχει και η περιοχή της µεγαλύτερης καταπόνησης λόγω τριβής. Για να αποτραπεί η πρόωρη φθορά του εµβόλου της αντλίας και του λοβού του εκκεντροφόρου, το λάδι πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές της VW και να περιέχει το επαρκές επίπεδο προσθέτου κατά της φθοράς για την προστασία αυτών των εξαρτηµάτων.
Οι απαιτήσεις αυτές ορίζουν ένα υψηλής ποιότητας συνθετικό λάδι κινητήρα 5W-30 το οποίο πληροί την προδιαγραφή 507.00 για τις απαιτήσεις απόδοσης του κινητήρα. παρέχοντας την υψηλότερη προστασία έναντι της φθοράς, των καταλοίπων, των εναποθέσεων και της οξείδωσης. Ποτέ μα ποτέ μην βάλετε σε TDI λάδι 5W-40, και για οσους δεν το καταλάβανε, ποτέ μα ποτέ μην βαλετε σε TDI λάδι 5W-40. Το λάδι προδιαγραφής VW 507.00, επιτρέπει μεταβλητά διαστήµατα αλλαγής, ειδικά αν το όχημα σας είναι QΙ6. Όλοι έχετε την εντύπωση ότι κάθε 15.000 χιλιόμετρα τα αλλάζουμε. Λάθος. Κάθε 30.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια βάση QI6. Βέβαια καλό είναι 1 φορά το χρόνο να τα πετάτε κι ας κάνετε λιγότερα χιλιόμετρα από 30.000 χιλιόμετρα, όσα δηλαδή λέει ο κατασκευαστής.
Η τακτική αλλαγή λαδιού είναι ιδιαίτερα σηµαντική για τους κινητήρες ντίζελ, επειδή παράγουν πολλά υποπροϊόντα καύσης, αιθάλη και υγρασία που καταλήγει στο στροφαλοθάλαµο. Ακόµη και µε ένα λάδι υψηλής ποιότητας, µπορεί να προκύψει κατάρρευση του ιξώδους του και εάν παραµείνει στο στροφαλοθάλαµο για πάρα πολύ καιρό, να συγκεντρωθούν κατακάθια λαδιού.
Επίσης, αν χρησιµοποιηθεί ένα συνηθισµένο λάδι κινητήρα, µε την ελάχιστη περιεκτικότητα πρόσθετων κατά της φθοράς, αυτό µπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά του λοβού του εκκεντροφόρου και στην αστοχία του εµβόλου της αντλίας καυσίµου.
Φθορά του εκκεντροφόρου και της αντλίας καυσίµου µπορεί επίσης να συµβεί σε κινητήρες βενζίνης άµεσου ψεκασµού, αν χρησιµοποιείται ακατάλληλος τύπος λαδιού.
Η τεχνική οδηγία VW TSB 15-12-02 αναφέρει ως αιτία της πρόωρης φθοράς του εκκεντροφόρου και του εµβόλου της αντλίας, όπως και της βλάβης του έκκεντρου κίνησης της αντλίας το λάδι κακής ποιότητας.  Η VW διαθέτει νέους εκκεντροφόρους, µε πολύ σκληρή θερµική επεξεργασία (P/N 06F109101B ) που µπορεί να αντέξει µεγαλύτερη καταπόνηση.
Επίσης, όταν το έκκεντρο ή / και το έµβολο της αντλίας έχουν φθαρεί, το έµβολο δεν θα κάνει την κανονική διαδροµή του, προκαλώντας µια πτώση στην πίεση καυσίµου και ακανόνιστη απόδοση του κινητήρα. Η κατάσταση αυτή µπορεί να επισηµανθεί µε την καταχώρηση των ακόλουθων κωδικών βλάβης:
– Χαµηλή πίεση καυσίµου στη µπεκιέρα
– Δυσλειτουργία διόρθωσης καυσίµου – πλευρά 1 και
– Ρυθµιστής πίεσης καυσίµου 2 – απόδοση.

ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Πόσοι από εσάς τα προηγούμενα χρόνια ( ακόμα και σήμερα ) αλλάζατε εκκεντροφόρους - ωστήρια σαν τα «σώβρακα» ; Έφταιγαν τα Skoda ή τα τηγανόλαδα ; Αρκετοί φίλοι επαγγελματίες έτρωγαν το παραμύθι ότι τα Skoda TDI είναι ελαττωματικά στα ωστήρια-εκκεντροφόρους και μπεκ. Δεν νομίζουμε να υπάρχει Οctavia ΒKD και όχι μόνο, που να μην του έχουν σερβίρει το παραμύθι...."Μα άλλαζα τα λάδια τού νωρίτερα"... Πόσα χρόνια φωνάζει το skodaclub.com.gr για τα λάδια - τηγανόλαδα ? Δεν ξέρουμε ή μάλλον ξέρουμε ποιους σκοπούς ( κέρδος) εξυπηρετεί αυτή η ρετσινιά που έχουν βγάλει κάποια συνεργεία. Είναι η γνωστή τακτική - πονάει χέρι, κόψει χέρι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σε δύο VW Passat που γνωρίζουμε καλά, με πάνω από 650.000 χιλιόμετρα, δεν έχουν αλλάξει εκκεντροφόρους ωστήρια. Γιατί άραγε ; Μήπως γιατί τα λάδια ΄ήταν λάδια και το service είναι εντός προδιαγραφών κατασκευαστή ; Μην ξεχνάμε φυσικά και τον «επιστήμονα Νο3» (δείτε τα άρθρα μας) ο οποίος είπε για άσχετη βλάβη σε Octavia A7 ωστήρια, λύσιμο, εκκεντροφόρους, μπεκ, και ότι άλλο θυμήθηκε...Αυτά γιατί αν συνεχίσουμε να γράφουμε για τα συνεργεία θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου και θα έχουμε δράματα.

2 σχόλια :

  1. 780000χ ταξί δεν Αλαχτηκε τίποτα τα ψέματα τα έχουν εύκολα εγώ πήρα πάλι Οκταβια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο παιδιά ωραία τα λέτε κι εγώ έχω το polo 6r tdi 1.6 CAYB ENGINE χειροκίνητο κιβώτιο βέβαια έχω σχετικά λίγα χλμ(63000) επάνω και χρησιμοποιώ το 5w30 (edge) τα αλλάζω κάθε 10000 χιλ.μαζι με φιλτρο λαδιού πάντα και κάθε 30000 φιλτρο καυσιμου.Φαντάζομαι θα μου κρατήσει αρκετά ο κινητηρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi