14 Οκτωβρίου, 2016

Στήβεν Σύρτης: Ο γενικός διευθυντής της Kosmocar για το μέλλον της Skoda στην Ελλάδα


Ο γενικός διευθυντής της Kosmocar έδωσε συνέντευξη στον Δημήτρη Χατζητόλιο του capital.gr για την νέα εποχή της Skoda και όχι μόνο. Η συνέντευξη είναι αναδημοσίευση από το capital.gr και ολόκληρη την συνέντευξη μπορείτε να την διαβάσετε εδώ
Μία από τις μεγαλύτερες εισαγωγικές εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η Kosmocar AE, τόλμησε και άνοιξε το portfolio της προσθέτοντας τη Skoda στις μάρκες που
εκπροσωπεί στη χώρα μας. Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Στήβεν Σίρτης, μας εξηγεί το στρατηγικό σχεδιασμό πίσω από αυτήν την απόφαση, μοιράζεται τις προβλέψεις του για την αγορά αυτοκινήτου τα δύο επόμενα χρόνια και περιγράφει τα σχέδια του Group VW αλλά και τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση παγκοσμίως.

- Aναµφίβολα, το νέο της χρονιάς είναι η ανάληψη της αντιπροσώπευσης, από την Kosmocar, της Skoda. Πείτε μας γι’ αυτό.

Μόλις µάθαµε πως η Viamar θα σταµατήσει να αντιπροσωπεύει τη Skoda στην Ελλάδα, προχωρήσαμε σε όλες εκείνες τις ενέργειες και κινήσεις οι οποίες θα μας έφερναν πιο κοντά στον στόχο μας που δεν ήταν άλλος απο την ανάληψη της εκπροσώπησης της Skoda απο την εταιρία μας. Σε αυτή την προσπάθεια βοήθησε πάρα πολύ η μακροχρόνια συνεργασία και η εκπροσώπηση  της VW και της Audi. από την Kosmocar. Έχουµε μια πάρα πολύ καλή σχέση µε τα εργοστάσια και τα αποτελέσματα καθώς και η πορεία µας έπαιξε τον σηµαντικότερο ρόλο στην ανάληψη της αντιπροσωπείας της Skoda.

Αρχικός μας στόχος για τη Skoda είναι να ανακτήσει το χαµένο έδαφος των δύο τελευταίων ετών και στη συνέχεια να ξεπεράσουµε και να αυξήσουµε περαιτέρω το µερίδιο της µάρκας στην αγορά.

Ποια θα είναι η τοποθέτηση της µάρκας στην αγορά;

Μέχρι τώρα η Skoda είχε τοποθετηθεί στην αγορά ως µια εταιρεία "value for money" αποτελώντας μια αξιόπιστη και οικονοµική λύση. Αυτή είναι µια καλή βάση, αλλά δεν επαρκεί ώστε να την κάνει µακροχρόνια πετυχηµένη. Από εκεί και πέρα, τα νέα µοντέλα τα οποία θα προστεθούν στη γκάμα. όπως το Kodiaq και το Yeti, θα μας βοηθήσουν ώστε να προσθέσουµε και συναίσθηµα στη µάρκα. Να µην είναι δηλαδή το Skoda απλώς µια λογική επιλογή, αλλά ένα αυτοκίνητο που ο πελάτης ποθεί να αγοράσει.

Αυτή η στρατηγική θα επηρεάσει τις τιµές;

Στρατηγικά, δεν θα αλλάξει τιµολογιακά η φιλοσοφία της µάρκας, µιας και η συνταγή είναι ιδιαίτερα επιτυχηµένη. Το "value for money" θα παραµείνει στα βασικά της χαρακτηριστικά.

Η Kosmocar τα τελευταία χρόνια έχει µια εντυπωσιακή ανάπτυξη. Ποια είναι η εικόνα σήµερα και ποιοι είναι οι στόχοι για το άµεσο µέλλον;

Κατά την άποψή µου, ο µόνος τρόπος αντίστασης στην κρίση είναι η ανάπτυξη. Αν δεν αναπτυχθείς, το µέλλον γίνεται µάλλον αβέβαιο. Με αυτήν τη λογική προχωρήσαµε, µε την προσθήκη νέων µαρκών, επενδύσεων και νέων δραστηριοτήτων. Ίσως αυτό δεν εισπράττεται στον βαθµό που αναλογεί αυτή τη στιγμή αλλά, µόλις η αγορά ξαναβρεί το ρυθμό της, θα γίνει. Αυτό δεν σηµαίνει πως δεν περάσαµε και δύσκολες στιγµές και παρά την εφαρμογή νέων ενεργειών, ο τζίρος µειώθηκε σε σύγκριση µε το παρελθόν. Η λογική είναι να προχωράµε µπροστά, να ψάχνουµε καθηµερινά το πώς θα λειτουργούµε πιο αποδοτικά και να αναπτυχθούµε είτε ως Kosmocar είτε ως δίκτυο.

Πώς θα εξελιχθεί το VW Group στο µέλλον και ποιος είναι ο στόχος;

Προσωπικά πιστεύω πως στο VW Group δεν θα προστεθούν άλλες µάρκες και κάποιες που αποκτήθηκαν πρόσφατα, θα πρέπει να εδραιωθούν µέσα στο Group, βρίσκοντας τις ισορροπίες τους. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν σηµαντικά στρατηγικά πλάνα, όπως η ηλεκτροκίνηση, που, για να υλοποιηθούν, χρειάζεται µεγάλη και συνεχή προσπάθεια και θα αποτελέσουν τον επόµενο στόχο.

Ποιες λύσεις τρόπου κίνησης πιστεύετε ότι τελικά θα επικρατήσουν και πού επενδύει το VW Group;

Η λύση για το άµεσο µέλλον του VW Group είναι τα ηλεκτρικά και υβριδικά µοντέλα. Στόχος είναι µέχρι το 2020 το 20%-30% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται από το VW Group να είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Το ποσοστό είναι µεγάλο και, ασχέτως αν θα επιτευχθεί, δείχνει µια κατεύθυνση, μια στρατηγική και µια φιλοσοφία. Στο παρελθόν µάς έχουν αποδείξει πως, όποιον στόχο βάζουν, τελικά τον κατακτούν και βλέποντας ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το άµεσο µέλλον επενδύουν σε αυτήν. Αυτήν τη στιγµή βρίσκεται σε ένα πρώιµο και μεταβατικό στάδιο, µε την τεχνολογία να είναι ακόµη ακριβή και συνεπώς να αφορά λίγους αλλά με την πάροδο των ετών περνώντας στη µαζική κατανάλωση, δεν θα αποτελεί κάτι "διαφορετικό" και, τότε, θα µπει για τα καλά στη ζωή µας.
Άλλος ένας παράγοντας που θα επηρεάσει την ταχύτητα διάδοσης των ηλεκτρικών µοντέλων στο µέλλον είναι και η τιµή του αργού πετρελαίου η οποία εάν αυξηθεί, τότε η εξέλιξη τους θα είναι πιο άµεση. Εκτός, όµως, από την απόδοση, υπάρχουν και άλλα ανοιχτά ζητήµατα, όπως είναι ο κύκλος ζωής των µπαταριών, αλλά και η ανακύκλωσή τους, που µένει να λυθούν. Πάντως, δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότερες εταιρείες επενδύουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Να αναφέρω οτι στην Ελλάδα, πιθανώς το ποσοστό το 2020 να μην είναι 20%-30%, λόγω διαφορετικών όμως παραγόντων, όπως είναι η υποδοµή και οι συνθήκες – οικονοµικές και πολιτικές.

Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά το 2016 και πώς πιστεύετε ότι θα κλείσει η χρονιά;

Η αγορά θα κλείσει φέτος λίγο πιο πάνω από την περσινή. Δυστυχώς όμως, αυτή η αύξηση δεν προέρχεται από τον ιδιώτη(λιανικές πωλήσεις) αλλά κυρίως από το leasing και από το rent a car, με αποτέλεσμα η λιανική να είναι είναι µείον, αλλά εκεί πιστεύω πως θα δούµε ανάκαµψη το 2017.
Η πρόβλεψη των εργοστασίων για το 2017 και το 2018 είναι ότι η αγορά θα αυξηθεί κατά 10% και συµβαδίζει µε τη δική µας άποψη, εκτός απροόπτου. Η αγορά είναι εδώ και χρόνια συµπιεσµένη και υπάρχει ανάγκη για νέα αυτοκίνητα και αυτό θα βγει στην αγορά. Μένει να δούµε πότε θα γίνει πρακτικά. Το βασικό είναι να υπάρχει ένα σταθερό οικονοµικό και πολιτικό περιβάλλον και αυτό λείπει. Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια και αυτό δεν βοηθά τον καταναλωτή στη λήψη μιας απόφασης. Ακόµα και 12-18 µήνες ηρεµίας θα βοηθούσαν στην ανάκαµψη της αγοράς.

Ποιο θα είναι το µέλλον των βενζινοκινητήρων και των πετρελαιοκινητήρων και τι θα επικρατήσει;

Όπως κάθε προϊόν έχει πλεονεκτήµατα και µειονεκτήµατα έτσι συμβαίνει και με τους κινητήρες. Υπάρχουν κάποιες τάσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη που θέλουν να εκτοπίσουν τους πετρελαιοκινητήρες και αυτό επηρεάζει την ψυχολογία του καταναλωτή.
Βέβαια αυτό μπορεί να αλλάξει ανά χώρα, ανάλογα µε τις οικονοµικές ή τις περιβαλλοντικές αποφάσεις και να επηρεάσει λίγο τους συσχετισμούς και τις ισορροπίες µεταξύ πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκινητήρων.
Η απαγόρευση της χρήσης των πετρελαιοκινητήρων σε μερικές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως π.χ. στο Παρίσι ενισχύει περισσότερο τη χρήση των βενζινοκινητήρων.
Στην Ελλάδα αυτή τη στιγµή υπάρχει µια παράλογη τάση - µε το ποσοστό των diesel να βρίσκεται στο 70% - η οποία δεν δικαιολογείται βάσει των διανυθέντων χιλιομετρικών αποστάσεων ώστε ο πελάτης να μπορεί να εισπράξει το όφελος της επιλογής του. Θα πρέπει να διανύει κάποιος πολλά χιλιόµετρα µέσα στον χρόνο για να έχει πραγµατικό όφελος αλλά ένα ποσοστό του αγοραστικού κοινού δεν το υπολογίζει. Γενικότερα πάντως υπάρχει µια τάση για µεγαλύτερη στροφή στους κινητήρες βενζίνης, ωστόσο πιστεύω οτι οι κινητήρες πετρελαίου δεν θα εκλείψουν από την αγορά.
(πηγή:capital.gr)




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

1η πανελλαδική παρουσίαση Octavia VRS facelift

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Testing Octavia A7 facelift

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ skodaclub.com.gr