06 Απριλίου, 2016

1.4 ΤDI ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ


Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που είχε γίνει μεγάλος ντόρος για τον νέο κινητήρα 1.4 TDI του VW group. Άρθρα, δημοσιεύματα, ντόρος, όλοι οι «σχετικοί» έλεγαν την θεωρία τους.... και ξαφνικά σιωπή...όχι τίποτα άλλο, αλλά μείναμε με την απορία τι έγινε τελικά ! Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται και τι έδειξε η δική μας «έρευνα».
Σε επίπεδο Skoda στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουμε ακόμα πλήρη εικόνα διότι δεν έχει έρθει κάποιο μοντέλο με αυτόν τον κινητήρα. Ρωτώντας στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ευρώπη, κατόχους οχημάτων Skoda 1.4 TDI (fabia euro 6) όλοι μιλούν για πολύ καλό κινητήρα, χωρίς να έχει βγάλει κάποιο
πρόβλημα, ήπιο κινητήρα, κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο, κι είναι αρκετά οικονομικός. Πράγματι τα 90 άλογα που αποδίδει ο νέος τρικίλυνδρος 14άρης κινούν άνετα τη fabia και με φορτίο. Πλέον αυτόν τον κινητήρα τον έβαλαν και στο Rapid sedan & Spaceback. O νέος 14άρης ήρθε να αντικαταστήσει τον 1,2 diesel των 70hp που και αυτός βγήκε αξιόπιστος, αλλά δεν μπορούσε να μπει σε οχήματα μεγαλύτερου όγκου. Αναφορές για προβλήματα και στον 1,2 TDI δεν υπάρχουν. Τον νέο τρικίλυνδρο diesel κινητήρα μοιράζονται και υπόλοιπα μοντέλα του VW group, Ibiza, Polo, Todedo.  Ο 1.4 TDI είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από κράμα αλουμινίου ώστε να έχει χαμηλό βάρος. Χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό μέσω common rail και την έξυπνη διαχείριση των κυκλωμάτων λίπανσης και ψύξης, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες ισχύος. Έχει αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, παρά την εγγενή αζυγοσταθμία των τριών κυλίνδρων. Με μέγιστη ισχύ 90 ίππους και μέγιστη ροπή 23,4 kgm, καταφέρνει να έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις ακόμα και με τα 1.200 kg που ζυγίζει το Rapid και το Toledo.
Ο 1.4 ΤDI ΣΒΗΝΕΙ Η ΔΕΝ ΣΒΗΝΕΙ ;
Η απάντηση μας είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Γιατί είχε ξεσπάσει ο ντόρος ; Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής αλλά και παράπονα κάποιων ιδιοκτητών που είχαν όχημα του group με αυτόν τον κινητήρα στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο κατά την διάρκεια συγκεκριμένου χειρισμού σε χαμηλές στροφές έσβηνε. Το VW group δεν βρήκε κάποιο «πρόβλημα» στον κινητήρα και βάζουμε την λέξη σε εισαγωγικά γιατί όντως δεν είχε πρόβλημα, οπότε δεν το χαρακτηρίζουμε πρόβλημα. Παρόλα ταύτα και εφόσον κάποιους ιδιοκτήτες δεν τους βόλευε η ρύθμιση του κινητήρα, έγινε μία «τεχνική αλλαγή» ας μας επιτραπεί η έκφραση, για να είναι πιο «βολικός» ο κινητήρας στην οδήγηση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κατόχων, σε όσους το επιθυμούσαν. Η «τεχνική αλλαγή» που εφαρμόστηκε είναι στην διάθεση μας, αλλά δεν θα αναφερθούμε στο τεχνικό κομμάτι. Πλέον εδώ και αρκετούς μήνες δεν έχει ακουστεί το παραμικρό παράπονο, αντιθέτως τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα μόνο θετικά σχόλια υπάρχουν για τον κινητήρα και ο 1.4 TDI μπαίνει σε ακόμα πιο πολλά μοντέλα του group. Μάλλον πρόκειται για το νέο «αστεράκι» στους diesel κινητήρες...(θυμηθείτε το αυτό και ειδικά στην Ελλάδα)
Θα πούμε κάτι που ίσως κάποιους τους στεναχωρήσουμε, αλλά ξέρετε ότι εμείς εδώ, δεν μασάμε τα λόγια μας, και κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Οι Έλληνες πρέπει να βγάλουμε την νοοτροπία του βενζινοκινητήρα απ' το μυαλό μας όταν οδηγάμε diesel. Την έχουμε πατήσει όλοι μας με το που καβαλήσαμε αυτoκίνητo diesel. Αλλιώς οδηγείται ο πετρελαιοκινητήρας αλλιώς ο βενζiνοκινητήρας. Άλλο καύσιμο το ένα άλλο το άλλο. Αλλιώς στρώνεται ο ένας κινητήρας αλλιώς ο άλλος. Αλλού ροπιάζει το ένα αλλού το άλλο.
Όταν ξέσπασε ο ντόρος διαβάσαμε όλες τις απόψεις, ακούσαμε όλες τις γνώμες.(κλασικά κρατήσαμε μικρό καλάθι) Εμείς όπως οφείλαμε τότε ρωτήσαμε τον Έλληνα αντιπρόσωπο. Τον κινητήρα αυτό τον έχουν βάλει και στην νέα Fabia. Τότε η Fadia 1.4 TDI δεν είχε εισαχθεί (1 χρόνος πριν) στην Ελλάδα, οπότε λογικό και φυσικό ήταν να μην γνωρίζουν από πρώτο χέρι, και πόσο μάλιστα όταν το όχημα δεν το έχεις οδηγήσει, δεν το έχεις μπροστά σου να το δοκιμάσεις σε όλες τις συνθήκες, οπότε ότι πληροφορία θα μας έδιναν θα ήταν θεωρητική. Ο καιρός πέρασε, και συνεχίζοντας την έρευνα μας ρωτήσαμε και τους υπόλοιπους. Κάποιοι αρνήθηκαν να μας πουν, η να σχολιάσουν,το σεβόμαστε, και μας παρέπεμψαν στις ενημερώσεις του ειδικού τύπου... ( αλλά ουπς...στην Ελλάδα δεν υπάρχει ένωση συντακτών ειδικού τύπου...μάλλον εμείς είμαστε του ανειδίκευτου ) ενώ κάποιοι άλλοι όχι απλώς μας απάντησαν, αλλά μας έλυσαν όλες τις απορίες, απάντησαν αναλυτικά στις τεχνικές ερωτήσεις μας, και μας κάλυψαν πλήρως οι απαντήσεις τους στην έρευνα που κάναμε, και τους ευχαριστούμε. Δεν θέλουμε να να αναφερθούμε περαιτέρω για να μην θεωρηθεί διαφήμιση ή δυσφήμιση, αλλά εκφράζουμε τη δυσαρέσκεια μας.
.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΔ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017 KAROQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Translate

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Νew Citigo Parking Challenge

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Followers

Νew Citigo Parking challenge