08 Δεκεμβρίου, 2012

ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΦΙΛΤΡΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ
ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ
FABIA I, FABIA II, OCTAVIA TOUR, OCTAVIA 5, YETI & SUPERB


Πολλοί από εμάς που μπορούμε και μαστορεύουμε, έχουμε αντιμετωπίσει πρόβλημα στα σωληνάκια του φίλτρου, τα οποία έχουν ένα ιδιότροπο κούμπωμα ασφαλείας. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν σπάσει και κάνουμε διάφορες πατέντες για να κουμπώσει το φίλτρο. Όλα τα μοντέλα skoda από το 1999 και μετά το φίλτρο
βενζίνης το έχουν πίσω δεξιά, εμπρός από τον πίσω δεξί τροχό από την κάτω πλευρά του πατώματος. Αυτό σημαίνει πως το αμάξι θέλει σήκωμα σε ράμπα ή σε γρύλο για να το αλλάξουμε. Το φίλτρο που παίρνει το κάθε μοντέλο διαφέρει όμως τα σωληνάκια έχουν το ίδιο κούμπωμα και κουμπώνουν με τον ίδιο τρόπο.




 Όπως βλέπουμε και στο βίντεο από την μια πλευρά το κούμπωμα είναι ίσιο και από την άλλη είναι στρογγυλό, εκεί το πιέζουμε με το χέρι και τραβάμε προς τα έξω για να ξεκουμπώσει. Τονίζουμε ότι τα φίλτρα δεν είναι ίδια σε κάθε μοντέλο. Για παράδειγμα το octavia tour 1.6 δεν παίρνει φίλτρο ίδιο με του 1.8 20VT διαφέρουν τα bar (πίεση) Επίσης το φίλτρο του octavia tour είναι εντελώς διαφορετικό με του Fabia, octavia 5 κτλ γιατί αυτά έχουν και ρυθμιστή πίεσης, και
πάλι αυτά ανάλογα με το μοντέλο και τον κινητήρα αλλάζουν τα bar. Γι αυτό όταν πάτε να αγοράσετε φίλτρο βενζίνης πάντα να έχετε τον αριθμό πλαισίου για να πάρετε το κατάλληλο για το αυτοκίνητό σας.


Τι χρειαζόμαστε: 1 καινούργιο φίλτρο βενζίνης, 1 σταυροκατσάβιδο, 1 ίσιο κατσαβίδι, γρύλο ή ράμπα.
  Ας δούμε τώρα πώς το αλλάζουμε.

 Βήμα1- Σηκώνουμε το αυτοκίνητο σε ράμπα, αν το σηκώσουμε σε γρύλο πάντα δεμένο χειρόφρενο και την 1η ταχύτητα στο κιβώτιο. Εννοείται πως τα κλειδιά είναι στο μηδέν.

 βήμα 2- Λασκάρουμε την βίδα του κολιέ με το σταυροκατσάβιδο, έτσι ώστε να περνάει ελεύθερα το φίλτρο.






βήμα 3- Πιέζουμε με το χέρι το κούμπωμα και ταυτόχρονα σπρώχνουμε προς τα έξω να βγει το σωληνάκι






Επειδή συνήθως λόγο σκόνης και βρωμιάς δεν βγαίνει με το χέρι, τότε μπορούμε να σπρώχνουμε με ένα ίσιο κατσαβίδι το σωληνάκι προς τα έξω, ενώ ταυτόχρονα με το χέρι πιέζουμε το κούμπωμα.





























βήμα 4- Αφού βγάλουμε και τα δυο σωληνάκια αφαιρούμε το φίλτρο. βήμα 5-τοποθετούμε το καινούργιο φίλτρο.ΠΡΟΣΟΧΗ μην βάλετε το φίλτρο ανάποδα, τα βελάκια να δείχνουν προς τα εμπρός, προς την πλευρά του κινητήρα, γράφει out. ενώ το in είναι για το σωληνάκι που έρχεται από το ντεπόζιτο της βενζίνης. Τοποθετούμε σωστά το φίλτρο, κουμπώνουμε τα σωληνάκια με το χέρι, θα ακούσουμε και το χαρακτηριστικό κλακ όταν κλειδώσει το κούμπωμα, και δεν ξεχνάμε στο τέλος να σφίξουμε τον κολιέ να μην παίζει το φίλτρο.Κάποιοι βάζουν λίγο λάδι στο φίλτρο για να κουμπώσει πιο εύκολα. Εμείς δεν το συνιστούμε, αντιθέτως συνιστούμε να βάλετε λίγο αντισκουριακό ή λιπαντικό στο κούμπωμα, από την πλευρά που πιέζουμε με το χέρι, διότι εκεί υποφέρουν αυτά τα κουμπώματα.














 βήμα 6- γυρίζουμε τα κλειδιά στην θέση 1 για να γεμίσει το κύκλωμα βενζίνη και ρίχνουμε μια ματιά μην τυχόν έχουμε κάποια διαρροή. Αυτό το μαστόρεμα ισχύει για octavia tour.














 Ας δούμε τώρα τι γίνεται στο Fabia, octavia 5, yeti και superb.




Και εδώ τα κουμπώματα και τα σωληνάκια είναι ίδια με την μόνη διαφορά ότι από το ντεπόζιτο έρχονται δύο σωληνάκια και κουμπώνουν στο φίλτρο, και ένα φεύγει για μπροστά τον κινητήρα. Σηκώνουμε το αμάξι σε ράμπα ή με έναν γρύλο, δεμένο το χειρόφρενο και βάζουμε ταχύτητα αν το σηκώσουμε με γρύλο, λύνουμε τον κολιέ, βγάζουμε τα σωληνάκια με τον ίδιο τρόπο που αναφέραμε παραπάνω, αφαιρούμε το φίλτρο, και τοποθετούμε το καινούργιο.






ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ πρέπει να δοθεί σε αυτό το σημείο γιατί τα δύο σωληνάκια που έρχονται από το ντεπόζιτο δεν πρέπει να τα βάλουμε ανάποδα γιατί το αμάξι δεν θα παίρνει εμπρός. Πάντα το σωληνάκι με το μπλε πάει στο κέντρο. Επίσης το φίλτρο έχει μία μικρή βάση η οποία κουμπώνει πάνω στην βάση που τοποθετούμε το φίλτρο. Στο τέλος δεν ξεχνάμε να σφίξουμε τον κολιέ και να γυρίσουμε τα κλειδιά στην θέση 1 για να γεμίσει το κύκλωμα βενζίνη και να δούμε αν τυχόν έχουμε διαρροές.
Αν δεν είστε σίγουροι μην το επιχειρήσετε. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε πως τα σωληνάκια σε octavia tour, κοστίζουν περίπου 80 ευρό, οπότε μεγάλη προσοχή. Τόσο ο συγγραφέας όσο και το skoda club Πελοποννήσου ουδεμία ευθύνη φέρουν.
(πηγή autodata,skoda,youtube)
 1η δημοσίευση skoda club Πελοποννήσου 8/12/2012 Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς την άδεια του skoda club πελοποννήσου.

2 σχόλια :

  1. ΕΚΑΝΑ ΒΛΑΚΕΙΑ ΤΡΑΒΗΞΑ ΤΑ ΚΟΥΜΠΩΜΑΤΑ Κ ΤΑ ΕΣΠΑΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΩ ΚΟΥΜΠΩΜΑΤΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ? ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΜΙΑ ΙΔΕΑ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΟΥ ΣΤΟ ΕΜΑΙΛ ΜΟΥ
    ellaswree@gmail.com fabia bby 1400 16v 2004 75hp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μόνο πατέντα προσωρινή μπορείς να κάνεις, να κόψεις τα κουμπώματα και να προσθέσεις κολάρο, αλλά και πάλι είναι πατέντα την οποία δεν συνιστούμε να την κάνεις. Κουμπώματα δεν υπάρχουν πανε κομπλέ με το σωλήνα γιατί είναι υψηλής πίεσης. μεταχειρισμένα αν βρεις, ή αλλιώς και καινούργια,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Like us on facebook

instagram

MOTORSPORT NEWS

Facebook group

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

FOLLOW US ON TWITTER

About us

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

Translate

TEXNIKA

ANABΑΘΜΙΣΕIΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΣΗΤΛΣΥΜ

Followers

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ

Fabia Monte carlo 1.5tsi 150ps

ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Fabia Monte Carlo DSG 150ps 1.5tsi